کد خبر: 982388
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
مدعیان قهرمانی در لیگ برتر امروز برای حفظ جایگاه خود در جدول کار سختی در پیش دارند. دور برگشت لیگ برتر فوتبال در حالی با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود که سه تیم اول جدول در صورت لغزش جایگاهشان به خطر می‌افتد. البته آن‌ها این فرصت را دارند که از غفلت رقبا به نفع خود استفاده کنند. نبرد پارس جنوبی – پرسپولیس، سپاهان – شاهین بوشهر و استقلال – ماشین‌سازی حساس‌ترین بازی‌های هفته هستند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: صدرنشین لیگ شرایط بحرانی را پشت سر می‌گذارد؛ استقلال نه سرمربی دارد و نه مدیرعامل. اوضاع این تیم آنقدر عجیب و غریب است که سازمان لیگ تصمیم گرفت حتی کنفرانس خبری هم برای بازی استقلال – ماشین‌سازی برگزار نکند. آبی‌ها همچنان در بلاتکلیفی محض بسر می‌برند و تنها خبر جدید و رسمی اعلام شده در خصوص این باشگاه، انتخاب علی فتح‌الله‌زاده به عنوان عضو هیئت رئیسه استقلال است. در شرایطی که مسئولان باشگاه مدعی هستند طلب استراماچونی را پرداخت کرده‌اند، اما سرمربی ایتالیایی همچنان از بلاتکلیفی گلایه می‌کند و حالا شنیده می‌شود که پای یک بانک ایتالیایی هم برای حل مشکل به میان آمده است. تجمع دوباره هواداران مقابل ساختمان باشگاه، انتخاب ستار همدانی به عنوان سرپرست تیم و اصرار مسئولان استقلال برای بازگشت استرا به ایران از جمله اتفاقات حاشیه‌ای آبی‌ها در روز‌های اخیر بوده است.

استقلال بدون داشتن سرمربی تیم اول جدول است و هواداران آن‌ها از اینکه تیم محبوبشان پس از سال‌ها به این جایگاه رسیده خوشحالند، اما این تیم ۲۹ امتیازی با یک بازی بیشتر تنها یک امتیاز از تیم‌های دوم و سوم جدول بیشتر دارد. به همین خاطر جایگاه آبی‌ها بسیار متزلزل است و نتیجه بازی با ماشین‌سازی نیز برایشان اهمیت زیادی دارد. تیم تبریزی اولین باخت را در شروع لیگ به استقلال تحمیل کرد، آن هم در حضور استراماچونی و حالا در ورزشگاه آزادی آبی‌ها فرصت انتقام گرفتن را دارند. صدرنشین امروز هم بدون سرمربی بازی می‌کند و باید دید در غیاب استرا و قبل از روشن شدن آینده تیم، بازیکنان تا چه زمانی روحیه و انگیزه خود را برای پیروزی حفظ می‌کنند. آن‌ها ۱۱ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته‌اند؛ مهدی قائدی (هشت گله) و شیخ دیاباته (هفت گله) همچنان روی دور گلزنی هستند و بار اصلی خط حمله را به دوش می‌کشند. در طرف دیگر ماشین‌سازی هرچند با مشکلاتی روبه‌رو است، اما نتیجه‌گیری‌های اخیر این تیم به‌خصوص برد آن‌ها در دربی تبریز باعث شده با روحیه‌ای بالا به تهران بیایند و در اندیشه تکرار پیروزی دور رفت خود باشند. البته رسول خطیبی خوب می‌داند که در آزادی کار سختی پیش‌رو دارد.

پارس جنوبی در بدترین زمان ممکن از پرسپولیس پذیرایی می‌کند. تیم شهر جم با مشکلات متعدد مالی دست و پنجه نرم می‌کند تا جایی که فراز کمالوند، سرمربی این تیم نیز حاضر به ادامه همکاری نشد و حالا پارس جنوبی بدون سرمربی به مصاف سرخپوشان باانگیزه می‌رود. البته گفته می‌شود رحمان رضایی به زودی جایگزین کمالوند می‌شود، ولی مشکلات مالی همچنان به قوت خود باقی است. تیم رده سیزدهمی، ۱۰ هفته است که پیروز نشده و با این تفاسیر نمی‌تواند پرسپولیس کالدرون را به دردسر بیندازد، اما قرمز‌های پایتخت با سه برد پی‌درپی خود در لیگ برتر ۲۸ امتیازی هستند و با یک بازی کمتر نسبت به استقلال در رده سوم قرار گرفته‌اند. غلبه بر پارس جنوبی برای پرسپولیس از نان شب هم واجب‌تر است، چراکه برای بازگشت به صدر سرخپوشان دیگر نباید بیش از این امتیاز از دست بدهند. پرسپولیس در بازی رفت یک بر صفر به پیروزی رسیده است.

از دیدار سپاهان – شاهین بوشهر هم نباید غافل شد. امیر قلعه‌نویی اصلاً دوست ندارد تیم سابقش بیش از این صدرنشین باقی بماند، به همین دلیل است که از بازیکنانش خواسته با یک برد قاطع مقابل تیم جنوبی منتظر لغزش آبی‌ها باشند تا یک‌بار دیگر صدر جدول را از آن خود کنند. طلایی‌پوشان در بازی قبلی خود پس از سه تساوی متوالی پیکان را شکست دادند تا همچنان مدعی باقی بمانند. سپاهان ۲۸ امتیازی امروز تنها به پیروزی می‌اندیشد و بازی در نصف جهان برگ برنده این تیم به شمار می‌رود. هیچ‌کس از تیم شش امتیازی و قعرنشین شاهین انتظار معجزه ندارد. همه می‌دانند که شاهین بوشهر نه از نظر کسب نتیجه اوضاع خوبی دارد و نه از نظر مالی، به همین خاطر سپاهانی‌ها امید زیادی به کسب هر سه امتیاز این دیدار دارند.

تراکتورسازی – نفت مسجدسلیمان دیگر بازی امروز را برگزار می‌کنند. مصطفی دنیزلی روی نیمکت پرشور‌ها حضور ندارد و ساکت الهامی جانشین او شده است. تراکتور در اولین دیدار پس از رفتن دنیزلی و بعد از شش هفته ناکامی فولاد را با یک گل شکست داد. تیم رده هشتمی باید مقابل نفتی بازی کند که تنها تیم بدون شکست لیگ محسوب می‌شود. مهدی تارتار و شاگردانش تا اینجا نتایج مطلوبی کسب کرده‌اند، منتها نماینده مسجدسلیمان هم با چالش‌های اقتصادی زیادی روبه‌رو است و این مسئله حواشی زیادی را ایجاد کرده است.

چهار بازی دیگر این هفته، فردا برگزار می‌شود؛ صنعت نفت آبادان تیم چهارم جدول فولاد را پیش‌رو دارد، شهرخودرو با پیکان مصاف می‌دهد، نساجی میزبان گل‌گهر سیرجان است و سایپا نیز از ذوب‌آهن پذیرایی می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار