کد خبر: 982365
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اعلام کرد:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی با دارا بودن پنج پایانه مرزی که ۲۲ درصد پایانه های مرزی کشور به شمار می رود، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 3 میلیون و هفتصد هزار مسافر با رشد ۴۷ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از مرزهای استان تردد کرده اند.

ارسلان شکری با بیان اینکه ۶۰ درصد ترددها مربوط به مرزهای بازرگان و تمرچین بوده است، اظهار داشت: از کل تردد مرزی استان، ۳۴ درصد مربوط به مرز بازرگان ماکو، ۲۶ درصد مربوط به مرز تمرچین پیرانشهر و ۲۱ درصد مربوط به مرز رازی خوی است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۸۰۰ هزار ایرانی نیز از مرزهای آذربایجان غربی به خارج از کشور رفته اند که بیشترین مورد مربوط به ترکیه بوده است اظهارداشت: روزانه نزدیک چهار هزار و ۲۰۰ خارجی از مرزهای استان وارد کشور می‌شوند که بیشترین ورودی مربوط به مرز بازرگان است.

فعالیت 18 هزار دستگاه انواع کامیون در آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از فعالیت ۱۸ هزار دستگاه انواع کامیون و چهار هزار دستگاه خودرو سواری در استان خبر داد و گفت: سالانه ناوگان حمل و نقل باری استان ۱۲ میلیون تن کالا و سواری ها هشت میلیون نفر مسافر را جابه جا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه گذشته بالغ بر ۳۲۰ کیلومتر در سطح کلیه محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی آذربایجان غربی با اعتباری بالغ بر ۱۱۶۹ میلیارد ریال اجرایی شده است.

شکری با بیان اینکه امسال ۴۲۵۲ راننده در ناوگان مسافربری آذربایجان غربی فعالیت دارند، اظهار کرد: ۲۷۶۵ دستگاه خودرو در قالب ۶۵۶ دستگاه اتوبوس، ۹۱۸ مینی بوس، ۱۱۹۱ سواری در استان فعال هستند.

وی با اشاره به حمل ۱۱۷ هزار تن کالای اساسی به استان افزود: طی تاریخ مذکور ۵۸۳۵ دستگاه بارنامه به استان و سایر استانها شامل ذرت، سویا، کنجاله، کود دامی و کود کشاورزی حمل شده است.

توزیع 79 درصدی لاستیک در آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به توزیع لاستیک در استان خاطر نشان کرد: تا پایان آبان ماه سال جاری تعداد ۷۹ هزار و ۸۴۶ حلقه لاستیک جهت توزیع در سامانه توزیع لاستیک ثبت شده است که از این مقدار ۷۹ درصد توزیع شده است.

صدور 15 مجوز احداث مجتمع خدماتی رفاهی در سالجاری

شکری با بیان این که تعداد ۱۵ مجوز احداث مجتمع خدماتی رفاهی در سال جاری صادر شده است، افزود: ۲۲ مجتمع رفاهی خدماتی در استان درحال بهره برداری ، ۲۷ مورد در حال احداث و ۵۹ مورد در حال استعلام است.

وی با اشاره به اینکه ۷ باب مرکز معاینه فنی ماشین آلات سنگین در استان دایر بوده و ارائه خدمات می کند، گفت: طی سال جاری ۲۶ هزار و ۸۱۲ مورد معاینه فنی ماشین الات سنگین قبول و ۲۷۶۰ مورد رد شده است.

400 کیلومتر از راه های روستایی آذربایجان غربی در سالجاری آسفالت می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: بر اساس طرح ابرار باید 3 هزار و پانصد کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت شود و از آنجایی که از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی استان تنها چهار هزار کیلومتر تاکنون آسفالت‌ریزی شده، تا آسفالت همه راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی فاصله زیادی وجود دارد و بر این اساس، طبق طرح ابرار ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در سالجاری آسفالت خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر