کد خبر: 982029
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
چاله هوایی چیست؟
 
امنیت سفر هوایی یکی از اولین مسائلی است که وقت سفر با هواپیما ذهن همه ما را مشغول می‌کند. خیلی از ما به محض این که بلیط خودمان را می‌خریم به فکر امنیت مسیر می‌افتیم و ممکن است ذهنمان مشغول شود که اصلا سالم به مقصد می‎رسیم یا نه؟ خطرات زیادی ممکن است یک سفر هوایی را تهدید کنند. با خرید بلیط هواپیما علی بابا ممکن است به امنیت هواپیمایی که با آن سفر می‎کنیم هم شک کنیم، اما واقعیت این است که عوامل خطرزای سفر هوایی تا حدود زیادی محیطی هستند و به خود هواپیما مربوط نمی‎شوند.

شرایط جوی بد، طوفان و بارش سنگین می‌توانند روی کیفیت سفر تاثیر بگذارند. چاله هوایی یکی از مشکلاتی است که در یک سفر هوایی می‌تواند هواپیما را از شیوه حرکت عادی‎اش دور کند. در این مطلب درمورد چاله‎های هوایی بیشتر می‏خوانیم.

چاله‌ها دست‌انداز‌های هوایی هستند‌

می‌شود گفت که چاله‏های هوایی حاصل عدم تراکم در هوا هستند. وقتی هواپیما در حال حرکت در آسمان است، تراکم و فشار هوا در نقاط اطرافش تقریبا برابر است، اما گاهی بعضی از تلاطم‏‎هایی هوای صاف (که Clear Air Turbulnce یا CAT هم نامیده می‌شوند) باعث تکان شدید هواپیما در حال پرواز می‎شوند. وقتی دو توده هوا با مشخصات متفاوت در ارتفاعات بالا به هم می‏رسند نوعی تلاطم هوایی به وجود می‎آید، چیزی شبیه به یک دست‏انداز یا سرعت‏گیر بزرگ در خیابان. درست مثل مسافران ماشین در خیابان، سرنشینان هواپیما هم این چاله‌هوای هوایی را به شکل تکان‎‌های شدید و احساس بی‌وزنی تجربه می‎کنند.
 
چاله هوایی چیست؟
آیا چاله‌های هوایی خطرناک هستند؟

با افتادن هواپیما در یک چاله هوایی و تکان‌های شدید، بیشتر مسافران ترس زیادی را تجربه می‏کنند، اما واقعیت این است که چاله‌هایی هوایی درست همان قدر جان شما را تهدید می‎کنند که دست‎انداز‌های جاده. این روزها، چاله هوایی نمی‌تواند یک هواپیمای سالم را خراب کند یا آسیبی به سرنشینان آن برساند. موارد کمی از مصدومیت جزئی در این چاله‌ها وجود دارند، اما بدترین اتفاقی که می‌تواند در یک چاله هوایی برای شما بیفتد، کثیف شدن پیراهنتان با آبمیوه‎ای است که بر اثر تکان خوردن روی آن ریخته است. بعد از چاله‎های بزرگ هوایی که در آن‏ها هواپیما دچار تکان‏‌های شدید می‌شود خلبان و مهمانداران دلیل این اتفاق را برای مسافران توضیح می‌دهند بنابراین اصلا جای نگرانی نیست.

چطور در شرایط اضطراری هوایی آرامشمان را حفظ کنیم؟

پیش از هر چیز بهتر است این نکته را بدانید که سفر‌های هوایی، امنیت قابل‌توجهی دارند. اگرچه خبر سقوط یا سوانحی که برای هواپیما‌ها پیش می‌آید، بسیار ناخوشایند است، اما تعداد این حوادث چندان زیاد نیست؛ بنابراین لازم نیست پیش از اینکه سوار هواپیما شوید یا در طول پرواز، نگران باشید و خودتان را آزار دهید. پس با خیال آسوده و بدون دغدغه سعی کنید از سفر هواییتان لذت ببرید. در پرواز هم اصول ایمنی را به درستی رعایت کنید. همان ابتدا کمربند ایمنی‌تان را ببندید و تا قبل از اینکه چراغ کمربند ایمنی بالای سرتان روشن است، کمربندتان را باز نکنید. در پایان پرواز هم از زمانی که اعلام می‌شود، مجددا کمربندتان را ببندید و تا فرود و توقف کامل هواپیما آن را باز نکنید.
علاوه بر این، زمانی که در هواپیما نشستید، یکی از خدمه اصول ایمنی را برای شما شرح می‌دهد. به دقت به حرف‌ها و توصیه‌های او گوش دهید. سپس دستورالعملی را که در محفظه صندلیتان وجود دارد را بردارید و مطالعه کنید. این نوشته‌های مختصر اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهند.

با این اوصاف اگر هواپیما دچار سانحه‌ای شد، آرامش خود را حفظ کنید. تشنج و اضطراب مانع از تصمیم درست می‌شود. به افرادی که بیش از حد دچار استرس هستند، توجهی نکنید. در ابتدا و بیش از هر چیز حواستان به خودتان باشد. شما باید سالم باشید تا بتوانید به سایر همراهان یا احتمالا فرزندانتان کمک کنید. در این زمان دقت و توجه به توصیه‌های خدمه پرواز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چاله هوایی آن قدر مشکلی به وجود نمی‌آورد که خودتان را آزار دهید و دچار اضطراب شوید.

بلیطتان را این طور از علی بابا رزرو کنید

خرید بلیط ارزان هواپیما، حالا در علی بابا آسان‌تر از همیشه است! کافی است در صفحه خرید بلیط نوع پروازتان (داخلی یا خارجی) را مشخص کنید و یک تاریخ تعیین کنید. حالا به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن فهرست تمام پرواز‌های تاریخ مورد نظرتان وجود دارد، می‌توانید این فهرست را به ترتیب زمان یا قیمت مرتب کنید تا مطمئن شوید که یک بلیط ارزان هواپیما تهیه می‎کنید. بعد از پرداخت آنلاین، بلیط شما صادر و به ایمیلتان ارسال می‎شود. یک بلیط ارزان هواپیما از علی بابا فراموش نکنید که با تماس با پشتیبانی علی بابا می‌توانید برای تمام بلیط‌هایتان درخواست استرداد کنید، حتی بلیط چارتر.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
⁦❤️⁩
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
1
1
عالی بود چیزای خوبی یاد گرفتم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار