کد خبر: 981996
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
تمام فعاليت‌هاي اقتصادي نهادهاي انقلاب اسلامي مشمول پرداخت ماليات بر عملكرد، ماليات بر ارزش افزوده و ماليات تكليفي هستند.

با توجه به مطالب منتشر شده در رسانه‌ها، در مورد ماليات نهادهاي انقلاب اسلامي، سازمان برنامه و بودجه كشور توضيح‌هاي ارايه و تأكيد كرد كه جداول بودجه داراي مباني محاسباتي خاص بوده و به صورت حرفه‌اي تنظيم مي‌شوند، به همين دليل براي روشن شدن افكار عمومي بر چند نكته تأكيد مي‌شود.

 به گزارش مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، تصريح شده كه تمام فعاليت‌هاي اقتصادي در نهادهاي انقلاب اسلامي اعم از بنياد مستضعفان و ستاد اجرايي فرمان امام (ره) در قالب شركت‌ها صورت مي‌گيرد و اين نهادها ماليات خود اعم از ماليات بر عملكرد، ماليات بر ارزش افزوده و ماليات تكليفي را پرداخت مي‌كنند كه اين رقم براي بودجه سال ۱۳۹۹ حدود يك‌هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان برآورد مي‌شود.

در ادامه آمده است كه شركت‌هاي آستان قدس رضوي كه ماهيت موقوفه‌اي دارند، ماليات خود را به خزانه پرداخت مي‌كنند و از آنجا كه موقوفه‌ها معاف از ماليات هستند، منابع مالياتي مذكور صرف فعاليت‌هاي محروميت‌زدايي فرهنگي و اجتماعي آستان قدس رضوي مي‌شود و اين رقم براي سال ۱۳۹۹ حدود ۶۵ ميليارد تومان است.

همچنين علت درج عدد يك در رديف‌هاي درآمدي نهادهاي ذكر شده استفاده حداكثري از ظرفيت تحقق منابع مربوط بوده كه صرف هزينه‌هايي مانند عدالت آموزشي و تجهيز آموزشگاه‌هاي آموزش و پرورش با اولويت مناطق محروم موضوع ماده ۸۷ قانون تنظيم بخشي ازمقررات مالي دولت(۲) مي شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار