کد خبر: 981773
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
اجرای عدالت و مبارزه با فساد مهم‌ترین مطالبه جنبش دانشجویی است
دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان اینکه در حال حاضر تحقق اجرای عدالت و مبارزه با فساد مهم‌ترین مطالبه جنبش دانشجویی است، گفت: از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی عدالت، مبارزه با فساد، آزادی اجتماعی، استقلال، ایجاد تمدن نوین اسلامی است، از این رو امروزه جنبش دانشجویی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب است.

محمدحسین کاظمی  اظهار داشت: از رسالت‌های اصلی و مهم دانشجو آرمانخواهی، مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد،  مبارزه با اشرافی‌گری و مبارزه با استعمار و استبداد است و دانشجویان نباید این رسالت‌های خود را فراموش کنند بلکه همواره برای تحقق آنها بکوشند و تنها بستر تحقق این رسالت‌ها در دانشگاه‌ها تشکل‌های اسلامی دانشجویان است.
 

اجرای عدالت و مبارزه با فساد مهم‌ترین مطالبه جنبش دانشجویی است

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی عدالت، مبارزه با فساد، آزادی اجتماعی، استقلال، ایجاد تمدن نوین اسلامی است، تصریح کرد: در بیانیه گام دوم، مقام معظم رهبری نیز به این مسائل پرداخته که باید مورد توجه جدی مردم و مسوولان و به‌خصوص نیروهای انقلابی و جنبش دانشجویی قرار بگیرد و همگان برای تحقق آنها باید بکوشند تا به هدف نهایی انقلاب اسلامی یعنی طلوع خورشید ولایت برسیم، ان‌شاءالله.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز اولین مسئله مهم و قابل تأکید کشور عدالت و مبارزه با فساد است، یادآور شد: این دو امر مهم از اولویت‌های اصلی جنبش دانشجویی است. عدالت در جنبه‌های مختلف آن؛ عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی، عدالت قضایی و امثال آن است.

دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز بیان داشت: فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال 1380 به سران قوا، تأکیدی واضح و ارزشمند بر لزوم برقراری عدالت و مبارزه با مفاسد اقتصادی در همه ابعاد مختلف آن است. مبارزه با فساد مالی، اداری و اقتصادی که شکل غالب عدالت در جامعه است و بر این اساس تأکید عمده این فرمان 8 ماده ایست.که در ماده 7 آن معظم‌له حتی انتصاب به مسوولان کشوری را دلیلی بر گریز از حساب‌کشی نمی‌دانند.

این فعال دانشجوی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه خشکانیدن ریشه‌ فساد مالی و اقتصادی و عمل قاطع و گره‌گشا در این باره، مستلزم اقدام همه‌جانبه به‌وسیله‌ قوای سه‌گانه مخصوصاً دو قوه‌ مجریه و قضائیه است، متذکر شد: قوه‌ مجریه با نظارتی سازمان‌ یافته، دقیق و بی‌اغماض از بروز و رشد فساد مالی در دستگاه‌ها پیشگیری کند و قوه‌ قضائیه هم با استفاده از کارشناسان و قضات قاطع و پاکدامن، مجرم و خائن و عناصر آلوده را از سر راه تعالی کشور بردارد. بدیهی است که نقش قوه‌ مقننه در وضع قوانین که موجب تسهیل راهکارهای قانونی است و نیز در ایفا، وظیفه‌ نظارت، بسیار مهم و کارساز است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مطالبه اصلی و مهم جنبش دانشجویی از سران قوا، اقدام عملی نسبت به این فرمان 8 ماده‌ای است که الان 18 سال است که متاسفانه نمود عینی قابل توجهی نیافته است.

به گفته وی، البته اخیرا از طرف قوه قضائیه اقدامات قابل تحسینی صورت گرفته که مورد حمایت قاطع جنبش دانشجویی و مردم عدالت‌طلب است. البته باید مدنظر داشت که طبق فرموده مقام معظم رهبری در بند 1 این فرمان 8 ماده‌ای،  با آغاز مبارزه‌ جدّی با فساد اقتصادی و مالی، یقیناً زمزمه‌ها و به‌تدریج فریادها و نعره‌های مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفت‌ها عمدتاً از سوی کسانی خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می‌شوند و طبیعی است بد دلانی که با سعادت ملت و کشور مخالفند یا ساده‌دلانی که از القائات آنان تأثیر پذیرفته‌اند با آنان همصدا شوند. این مخالفت‌ها نباید در عزم راسخ مسوولان تردید بیفکند.
 

دولت به فکر معیشت مردم باشد

دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز اذعان داشت: بلاشک، مردمی که در راه پیروزی انقلاب اسلامی و پرتگاه‌های سیاسی همواره پشتیبان و همراه نظام اسلامی بوده است، خواهان اصلی تحقق این مهم یعنی عدالت و مبارزه با فساد است.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه رسیدگی به وضع اقتصادی و معیشتی مردم را از دیگر مطالبات جنبش دانشجویی بیان کرد و ادامه داد: متاسفانه این روزها در شعارهای دولت به این مسائل بسیار پرداخته می‌شود، اما در عمل دولت نزدیک به صفر است.

به گفته وی، امروزه دولت آنچنان رونقی ایجاد کرد که یارانه 45 هزار تومانی کفاف یک روز مخارج مردم را هم نمی‌دهد. آنچنان گرانی و  تورمی ایجاد کرد که کمر مردم از این همه مشکلات و گرانی خم می‌شود.

این فعال دانشجوی استان اضافه کرد: شعار دیگر این دولت این بود که نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده باشند. آقای رئیس جمهور جوانان از بیکاری در مقابل خانواده شرمنده‌اند، پدران از بیکاری در مقابل فرزندان شرمنده‌اند اما کو تدبیرتان؟ کو امیدتان؟ به‌جای ایجاد رونق اقتصادی ایجاد رونق گرانی و تورم کردید، شبانه بنزین را گران کردید در حالی که اظهار بی‌اطلاعی کردید.؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر