کد خبر: 981717
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰
شاگرد رستوران که با همدستی زن جوان، شوهر وی را به قتل رسانده‌بود، پس از جلب رضایت اولیای‌دم به زندان محکوم شد. دو متهم بعد از تأیید رأی در دیوان عالی کشور برای میزان مجازاتشان هم از قضات دادگاه درخواست گذشت کردند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۲۰‌آبان‌سال‌۹۷، مأموران پلیس تهران، جسد مرد جوانی را حوالی کانال آبی در منطقه لواسانات کشف کردند. اولین بررسی‌ها نشان می‌داد آن مرد در محلی دیگر به قتل رسیده و جسدش به این مکان منتقل شده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد سهیل ۴۵‌ساله بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن به قتل رسیده‌است. به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و پسر بزرگ مقتول مورد تحقیق قرار گرفت. او گفت: «قرار بود پدرم سوله‌ای را در اسلامشهر اجاره دهد به همین خاطر با مرد جوانی به نام اصغر قرار ملاقات گذاشته‌بود. اما او بعد از آن قرار به خانه بازنگشت.» در ادامه اصغر به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه مشخص شد وی همزمان با قتل سهیل از محل کارش که رستورانی در لواسان بود، تسویه حساب کرده و متواری است. تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه وی در یک سالن غذاخوری بین راهی در آزاد راه قزوین به تبریز شناسایی و بازداشت شد. اصغر در بازجویی‌های اولیه به قتل با همدستی همسر مقتول به نام مریم اعتراف کرد و گفت: «مریم از مشتری‌های رستوران بود. روزی او از شوهرش درددل کرد و گفت مرد بداخلاقی است. مریم با گریه‌هایش مرا تحت‌تأثیر قرار داد تا اینکه تصمیم گرفتیم شوهرش را به قتل برسانیم.» متهم در خصوص قتل گفت: «برای انجام نقشه مریم مقداری پول داد تا یک شوکر بخرم سپس ماجرای سوله‌ای که قرار بود شوهرش آن را اجاره بدهد، تعریف کرد. همین بهانه‌ای شد تا به عنوان اجاره سوله با مقتول تماس بگیرم و در رستوران قرار ملاقات بگذارم. بعد از تعطیلی رستوران مقتول به آنجا آمد. همزمان با رسیدن مقتول با شوکر او را بیهوش کردم، سپس دستانم را روی گردنش گذاشتم و او را خفه کردم. یک پلاستیک که از قبل تهیه کرده‌بودم را دور جسد پیچاندم و آنرا در صندوق عقب ماشین گذاشتم. سپس حوالی کانال آبی در لواسان جسد را در مکان خلوتی رها کردم.»

بعد از اقرار‌های متهم، وی به اتهام مباشرت در قتل و زن جوان نیز به اتهام معاونت در قتل روانه زندان شدند. پرونده در حال کامل شدن بود که دو فرزند مقتول با مراجعه به دادسرا اعلام گذشت کردند. به این ترتیب پرونده از جنبه عمومی جرم به شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد و در اولین جلسه رسیدگی به پرونده دو متهم با اقرار به جرمشان از خودشان دفاع کردند. در پایان هیئت قضایی مرد جوان را به سه‌سال حبس و زن جوان را نیز به یکسال حبس محکوم کرد. این حکم صبح دیروز به متهمان اعلام شد و هر دو متهم بعد از تسلیم رأی، درخواست تخفیف مجازات را مطرح کردند. به این ترتیب هیئت قضایی دستورات لازم را در خصوص این درخواست اعلام خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار