کد خبر: 981704
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
با سفر مدیرعامل بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بوشهر، فرآیند ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ شغل در این استان آغاز شد.
سرویس ایران جوان آنلاین: امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت در سفر به استان بوشهر و در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و نیز استاندار این استان ضمن اعلام این خبر که بنیاد برکت ۴ هزار و ۵۰۰ شغل در بوشهر ایجاد می‌کند، گفت: عملیات اجرایی طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم و کمتر برخوردار این استان آغاز شده است.

وی افزود: هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) و «آسمان» (آیین‌نامه سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) طی دو سال آینده در استان بوشهر اجرایی خواهد شد.
مدنی تأکید کرد: پنج شهرستان گناوه، دیلم، دیر، تنگستان و دشتستان به عنوان مناطق هدف اشتغال‌زایی بنیاد برکت انتخاب شده‌اند.

مدیرعامل برکت با بیان اینکه بخشی از این هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: آغاز به کار این تعداد طرح اشتغال‌زایی، ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را در مناطق محروم استان بوشهر به همراه خواهد داشت.

مدنی ادامه داد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد و راه‌اندازی هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی مذکور، هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: هدف این است که با بهره‌گیری از ظرفیت دریا، استان بوشهر به منطقه هدف ایجاد اشتغال در حوزه‌های پرورش آبزیان و خرما تبدیل شود و زنجیره تولید آبزیان و خرما در استان شکل بگیرد.

مدنی با اشاره به انتخاب شش تسهیل‌گر و مجری برای فعالیت در استان بوشهر بیان کرد: عملیات ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی آغاز شده و به زودی کمیته‌های توسعه اشتغال در هر شهرستان ایجاد می‌شود. پس از تشکیل این کمیته‌ها، فرآیند اهلیت‌سنجی فنی توسط مجری و تسهیل‌گران بنیاد برکت آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید از شهرک‌های صنعتی و زیست فناوری بوشهر گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز اقدام به مشارکت و سرمایه‌گذاری در هفت واحد صنعتی و کارخانه در استان بوشهر کرده که پس از پایداری و رسیدن به مرحله سوددهی، از چهار کارخانه خارج شده و سهام خود را واگذار کرده است.

در این دیدار آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه بوشهر نیز گفت: اقدام ستاد اجرایی در احیای کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل بسیار ارزشمند و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

استاندار بوشهر نیز ضمن تقدیر از خدمات ستاد اجرایی در مناطق محروم کشور گفت: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام می‌توانیم ریشه بیکاری در استان را بخشکانیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار