کد خبر: 981443
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
جمهوری خواهان سنای آمریکا قصد دارند در صورت استیضاح رئیس جمهور این کشور رای به تبرئه او دهند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: گفته می‌شود میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا قرار است به جای مخالفت با بند‌های مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا او را از اقدمات غیرقانونی تبرئه کند.

خبرگزاری سی ان ان با استناد به گفته‌های دو سناتور جمهوری خواه روز پنجشنبه گزارش داد مجلس سنا در نظر دارد به جای مخالفت با بند‌های مربوط به استیضاح ترامپ، رای به تبرئه او از انجام هرگونه اقدام غیرقانونی در پرونده اوکراین گیت دهد.

بر اساس قانون اساسی آمریکا بند‌های قانونی مربوط به استیضاح باید ۶۷ رای موافق را به منظور محکوم کردن ترامپ و برکناری او از قدرت بدست آورد و این در حالیست که جمهوری خواهان با ۵۳ کرسی در سنا در مقایسه با ۴۷ کرسی دموکرات‌ها پیش هستند و نسبت به عدم موفقیت دموکرات‌ها در کسب دو سوم آرا در سنا اطمینان دارند.

این سناتور جمهوری خواه که هویتش افشا نشد، به سی ان ان گفت مک کانل در صورت اطمینان از ۵۱ رای از سوی جمهوری خواهان رای به تبرئه رئیس جمهور خواهد داد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از عصر روز چهارشنبه جلسه علنی بررسی بند‌های مربوط به استیضاح رئیس جمهور را آغاز کرده و این جلسه امروز نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس حزب اکثریت در مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه گفت اگر مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل حزب دموکرات این کشور است مفاد استیضاح را که روز سه شنبه معرفی شد، تصویب کند بررسی استیضاح در صدر دستور کار سنای آمریکا در ماه ژانویه خواهد بود.

رؤسای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی خبری، صدور کیفرخواست علیه رئیس جمهور این کشور را اعلام کردند.

جری نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به این که کیفرخواست علیه رئیس‌جمهور این کشور شامل دو اتهام است، گفت: نخستین اتهام علیه ترامپ، سوء استفاده از قدرت است. دومین اتهام ترامپ، کارشکنی در کار کنگره است.

دموکرات‌ها معتقدند دونالد ترامپ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را تحت فشار قرار داده است تا دو تحقیق را که از نظر سیاسی به نفع او بود آغاز کند، از جمله تحقیق در خصوص جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰. آن‌ها همچنین می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک هزینه نظامی به اوکراین را برای اهرم فشار بر این کشور متوقف ساخته بود تا خواسته‌هایش انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار