کد خبر: 981355
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
به رغم گذشت شش سال از عمر دولت تدبیر و امید، رئیس و اعضای آن گویی همچنان خود را در فضای رقابت انتخاباتی با رقیبان می‌بینند. خصوصاً آنکه در سال انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی قرار داریم و دولت به عنوان مجری انتخابات باید بی طرفی خود را حفظ کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: ماجرا به بیانیه انتخاباتی و البته انتقادی محمدباقر قالیباف از دولت برمی گردد که هفته گذشته پس از ثبت نام در انتخابات مجلس صادر کرد. او تصریح کرده بود: «هم و غم خود را کنترل دولت و وادار کردن آن به کار در این یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار می‌دهم.»

یک روز پس از آنکه علی ربیعی، سخنگوی دولت در جمع دانشجویان دانشگاه شریف در یک از خودشیفتگی مفرط مدعی شد که تنها این دولت بوده که شرایط نقد را فراهم کرده و سپس گفت: «هر کسی از مدعیان فعلی رئیس جمهور می‌شد وضعیت الان خیلی بدتر می‌شد.»، رئیس دفتر رئیس جمهور نیز روز گذشته با صراحت بیشتر از سخنگو به جنگ لفظی با قالیباف رفت و گفت: «قالیباف عملکرد آنچنانی ندارد و با این دولت که در این تحریم‌ها این همه پروژه انجام می‌دهد قابل مقایسه نیست.»

به گزارش فارس، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور که دیروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سؤالی درباره بیانیه محمدباقر قالیباف پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس که می‌خواهد تمام هم و غم خود را بر وادار کردن دولت به کار و فعالیت در این یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار دهد، گفت: «من صحبت‌های آقای قالیباف را اصلا نشنیدم اگر این حرف‌ها را زده باشد، ایشان باید به گذشته و عملکرد خود برگردد. اینکه نه خودش جوان است و نه عملکرد آنچنانی دارد. اگر عملکردی هم در شهرداری داشته خیلی روشن است. این همه بدهکاری که در آنجا به بار آورده و با این دولت که در این تحریم‌ها این همه پروژه‌ها انجام می‌دهد قابل مقایسه نیست.» رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: «به نظر می‌رسد حرفی برای مردم ندارند و این گونه حرف زدن تبلیغات انتخاباتی است. به جای اینکه برنامه و سیاست‌های خود را بگویند و از خودشان حرف بزنند فکر می‌کنند که اگر به دولت حمله کنند مردم به آن‌ها اقبال نشان می‌دهند، در حالی که اشتباه می‌کنند، چون مردم ما فهیم هستند و یادشان نرفته است که دیگران که در مسئولیت بودند چه کار کردند، بنابراین این روش‌ها جواب نمی‌دهد.»

کاش سخنگوی محترم دولت همین توصیه اخلاقی به قالیباف را، خود او و همکارانش در دولت مورد توجه قرار بدهند، یعنی به جای حرف زدن انتخاباتی، با ارائه عملکرد، پاسخ منتقدان را بدهند تا سخنان آن‌ها هم حمل بر فرافکنی نشود و شائبه انتخاباتی پیدا نکند. خصوصاً آنکه در سال انتخابات که دولت مجری آن است، این قبیل مواضع بی طرفی دولت را زیر سؤال می‌برد و خدشه‌دار می‌کند. وی در مورد سفر رئیس‌جمهور به ژاپن نیز گفت: فرستاده ویژه ژاپن در تهران است و این سفر تنها یک سفر دوجانبه است.

واعظی در پاسخ به سؤالی در زمینه جزئیات حوادث ماهشهر گفت: بر اساس تصاویری که از این اتفاقات وجود دارد، عده‌ای مسلح به نیروی انتظامی و مردم تیراندازی می‌کردند که کار خیلی عجیبی بود. وی افزود: در ماهشهر و عسلویه شاهد بودیم که این‌ها سنگربندی کرده بودند و اسلحه داشتند که موضوع عجیبی بود؛ عده‌ای از کشتار‌ها هم توسط همین‌ها انجام شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار