کد خبر: 981338
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
اینتر و آژاکس از لیگ قهرمانان حذف شدند
حسرت صعود دور حذفی لیگ قهرمانان به دل اینترمیلان و آژاکس ماند. هفته آخر مرحله گروهی این رقابت‌ها با اتفاقات عجیبی آغاز شد؛ ناکامی اینتر، اخراج کارلتو، گلزنی آنسو فاتی و گل به خودی سردار آزمون!
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: چهره هشت تیم اول صعود‌کننده در حالی مشخص شد که باشگاه ناپولی پس از گرفتن جواز صعود سرمربی این تیم را از کار برکنار کرد.

شب تلخ آنچلوتی
برای هواداران ناپولی صعود به دور بعد لیگ قهرمانان اهمیت زیادی داشت، به همین خاطر کارلو آنچلوتی از بازیکنانش خواسته بود در آخرین بازی این تیم در مرحله گروهی با جان و دل به میدان بروند. پیروزی ۴ بر صفر مقابل خنک در حالی که لیورپول هم در زمین سالزبورگ ۲ بر صفر به برتری رسیده بود، تیم ایتالیایی را به عنوان دومین تیم صعود‌کننده گروه E به دور بعد فرستاد. با این وجود حکم اخراج کارلتو به دلیل نتایج ضعیف در هفته‌های اخیر و بحرانی شدن اوضاع ناپولی صادر شد تا این مربی به فکر پیدا کردن نیمکت دیگری باشد. خبر برکناری آنچلوتی از هفته‌ها قبل در رسانه‌های ایتالیا مطرح شده بود و از گتوزو به عنوان جانشین احتمالی او یاد می‌شود. کارلو آنچلوتی هم احتمالاً به لیگ جزیره برود. کلوپ، سرمربی لیورپول هم از اینکه تیمش به عنوان صدرنشین صعود کرده ابراز خوشحالی کرد: «خیلی خوشحالم که توانستیم صعود کنیم. سالزبورگ تیم بسیار قدرتمند و قابل احترامی است و در نیمه نخست بازی برابری مقابل ما انجام داد و به هیچ وجه کارمان برابر این تیم آسان نبود. از تیم حریف شناخت داشتیم. آن‌ها در آنفیلد در دیدار رفت نیز برابر ما همین‌طور خوب بودند و به یاد بیاورید که مقابل ناپولی نیز چقدر خوب ظاهر شدند، ولی ما توانستیم در نیمه دوم به هدفمان برسیم و دست از تلاش نکشیدیم.»

ناکامی اینتر
شکست خانگی ۲ بر یک اینترمیلان برابر بارسلونا ناکامی بزرگی را در کارنامه آنتونیو کونته ثبت کرد. در شب ناکامی اینتر در سن‌سیرو، کاتالان‌ها با امتیاز صدرنشینی صعود کردند و دورتموند با غلبه بر اسلاویاپراگ به عنوان تیم دوم به دور حذفی رسید. آنسو فاتی گل برتری بارسا را به ثمر رساند تا حکم حذف نروآتزوری امضا شود. کونته به حذف تیمش از لیگ قهرمانان اینگونه واکنش نشان داد: «هم من و هم بازیکنان بسیار ناامید هستیم، اما باید سر خود را بالا بگیریم، چراکه شایستگی ما بیشتر از این‌ها بود. با وجود این حذف شدیم و باید در آینده تلاشمان را بیشتر کنیم. در بازی مقابل بارسلونا در ضربات آخر بسیار ضعیف ظاهر شدیم و بعد از گل دوم بارسا تیم به نوعی کشته شد. گل آنسو فاتی بسیار دردناک بود. از همه هواداران و به‌خصوص آن‌هایی که در ورزشگاه حضور داشتند عذرخواهی می‌کنم و شرمنده همه آن‌ها هستم، چراکه تا به این لحظه به بهترین شکل ممکن ما را تشویق کرده‌اند.»

تاریخ‌سازی آنسو فاتی پایان خوشی را برای بارسا رقم زد؛ مهاجم ۷۱ ساله گل برتری تیمش را زد و جوان‌ترین گلزن لیگ قهرمانان لقب گرفت. او پیش از این رکورددار جوان‌ترین گلزن تاریخ بارسا، جوان‌ترین بازیکن تاریخ آبی‌واناری‌ها در لیگ قهرمانان و همچنین جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا لقب گرفته بود. والورده در پایان بازی به تمجید از مهاجم جوان و گلزنش پرداخت: «خیلی از بازیکنان ما برای اولین بار بود که در لیگ قهرمانان بازی می‌کردند، اما فوق‌العاده بودند و از همه راضی هستم. به‌خصوص آنسو فاتی فاتی که ۷۱ ساله است. اینتر مدافعان سختگیری دارد و گذر از آن‌ها ساده نبود. آنسو مدتی مصدوم بود، اما توانست گلزنی کند.»

فاوره، سرمربی زنبور‌ها هم گذشتن از سد اسلاویا را دیوانه‌کننده خواند: «بازی و شب دیوانه‌کننده‌ای بود. اصلاً بازی آسانی نداشتیم. حریف بسیار خطرناک بود و بار‌ها دروازه ما را تهدید کرد. به پیروزی در این دیدار نیاز داشتیم. تنها با پیروزی می‌توانستیم به دور بعد راه پیدا کنیم و خوشبختانه در این دیدار سخت توانستیم به سه امتیازی که می‌خواستیم برسیم.»

آژاکس در آمستردام به سرنوشت اینتر دچار شد و مقابل والنسیا تن به شکست یک بر صفر داد. خفاش‌ها با این برد به همراه چلسی که از سد لیل گذشت به ترتیب به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه H صعود کردند. لمپارد، سرمربی جوان چلسی با غرور از درخشش بازیکنانش صحبت کرد: «خوشحالم که توانستیم به هدفمان برسیم و در گروهی دشوار صعودمان را به مرحله بعد قطعی کنیم. در زدن گل باید خیلی بهتر و روان‌تر از این عمل کنیم.» در گروه G هم لیون و لایپزیش در بازی آخر به تساوی ۲ – ۲ رضایت دادند و هر دو تیم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار