کد خبر: 981273
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور
شهر هوشمند یک سیستم عامل جدیدی است که روی سخت افزار تهران باید قرار بگیرد و ماهیت و کاربری این شهر را تغییر دهد.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند گفت: از نظر ما شهر هوشمند یک سیستم عامل جدیدی است که روی سخت افزار تهران باید قرار بگیرد و ماهیت و کاربری این شهر را تغییر دهد.

وی افزود: یک نرم‌افزار و سیستم عامل جدید بر اساس زیست بوم و کاری که جوانان ما انجام می‌دهند، قابلیت اجرا دارد. صنعت از بوم خودمان بیرون می‌آید، طراحی و در نهایت پیاده‌سازی می‌شود و نه این که از خارج بیاید.

ستاری در ادامه تاکید کرد: این نرم افزار به شهرداری این قدرت را می‌دهد که صاحب شهر بشود، در حالی که امروز شهرداری صاحب شهر نیست. هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد، اما صاحب اتفاقاتی که در شهر می‌افتد، نیست.

وی خاطرنشان کرد: چند سال پیش در مورد تاکسی‌های اینترنتی بحث‌های زیادی شد و آن موقع شهرداری می‌توانست با ورود موثر و به موقع از این محل درآمد خوبی کسب کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که اصولا شهرها در آینده دنیا نقش فوق‌العاده‌ای دارند، افزود: در آینده آموزش تا لحظه مرگ ادامه دارد و پلتفورم‌های این آموزش‌ها شهرها هستند. به این ترتیب در آینده شهرها پلتفورم‌های آموزشی هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید بدانند که با این فرمان نمی‌توانند پیش بروند، این که افراد صبح به صبح بروند به محیطی بسته و بخواهند چیزهای که ربطی به جامعه آنها ندارد را به عنوان آموزش دریافت کنند، دانشگاه‌های ما را با مشکل مواجهه می‌کند. ما امروز در مورد شهر و نواحی نوآور شهری صحبت می‌کنیم، اینها می‌تواند تحول ایجاد کند.

ستاری تاکید کرد: ما امروز از این صحبت‌ می‌کنیم که شهرداری‌ها می‌توانند به جای کسب درآمد از فروش املاک و تراکم، از محل شهر هوشمند که درآمد بی‌نهایتی است، استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور تاکید کرد: پتانسیل زیادی داریم که زیر ساخت آن را در مدیریت شهری فراهم کردیم، قطعا در این مسیر هر کسی با کار مدرن جوانان دربیفتد، ور می‌افتد و نمی‌تواند موفق شود. قطعا به این ترتیب در آینده اشتغال افزایش فوق‌العاده‌ای خواهیم داشت و کسب و کارهای سنتی نیز چاره‌ای ندارند مگر خرید استارتاپ‌ها.

وی ادامه داد: با این حرکت جدی که شهرداری آغاز کرده، قطعا اتفاقات مهمی می‌افتد؛ حرکتی که در نواحی نوآوری آغاز شده است، سرمایه جوانان محسوب می‌شود. اهمیتی ندارد زیر زمین چه چیزی داریم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار