کد خبر: 981219
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
فرماندار بناب گفت: همه ساله جشنواره های متعددی در شهرستان بناب برگزار می‌شود و جای جشنواره کتاب شهرستان نیز خالی بود که تابستان سال آینده با برگزاری جشنواره کتاب شهرستان این رویداد مهم فرهنگی نیز به تعداد جشنواره های شهرستان اضافه می شود.

امین رفیعی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از اقدام کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برای برگزاری این جشنواره، از شهرداری نیز بخاطر همکاری در واریز نیم درصد درآمد شهرداری به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی تشکر کرد و اظهار داشت: هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها با پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها اداره می‌شود که امیدواریم شهرداری نسبت به پرداخت به موقع آن اهتمام

رفیعی رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بناب با تعیین کارگروهی خواستار برنامه ریزی دقیق برای برگزاری جشنواره کتاب شهرستان بناب شد.

وی همچنین بر ترویج اهدای کتاب در جامعه تأکید کرد.

 

جشنواره کتاب در بناب برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در این جلسه با اشاره به نشست‌های مشترک این اداره با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گفت: مقرر شد تابستان سال آینده شاهد برگزاری جشنواره کتاب در بناب باشیم.

حبیب صدقی با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی اظهار کرد: سعی خواهیم کرد این جشنواره را با مساعدت ادارات شهرستان و با کمترین هزینه اجرا کنیم ولی مشخصاً باید محل تأمین اعتبار تعیین شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب تصریح کرد: سال گذشته نسبت به برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطح شهرستان اقدام شد ولی علیرغم گذشت یکسال از این مسابقه به جهت عدم انجام تعهدات از سوی برخی ادارات و مراکز آموزشی 40 میلیون ریال بابت برگزاری مسابقه بدهکاریم.

صدقی گفت: همزمان با هفته کتاب با همکاری اداره آموزش و پرورش در 20 مدرسه شهرستان نمایشگاه کتاب دایر شد که با استقبال خوبی همراه بود.

 

هشدار درباره ورشکستگی فرهنگی 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بناب نیز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بناب از آمادگی شورای اسلامی شهر برای برگزاری جشنواره کتاب در شهرستان بناب خبرداد.

وحید خیراللهی گفت: در کنار برگزاری جشنواره کتاب بایستی از نویسندگان برتر نیز تجلیل بعمل آمده و حامیان فرهنگی کتاب نیز معرفی شوند.

وی با ابراز نگرانی از کمرنگ شدن میزان مطالعه و کتابخوانی در جامعه اظهار کرد: در صورت ادامه همین روند شاهد ورشکستگی فرهنگی در جامعه خواهیم بود.

این عضو شورای اسلامی شهر بناب اضافه کرد: پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه های عمومی باعث پویایی کتابخانه‌ها خواهد شد از این رو شورای اسلامی شهر بناب نیز تلاش و پیگیری می‌کند که نیم درصد شهرداری به موقع پرداخت شود.

خیراللهی در ادامه سخنان خود بر افزایش ایستگاه های مطالعه و کتاب در سطح شهرستان تأکید و تصریح کرد: باید در کنار ایجاد ایستگاه های مطالعه ایستگاه های اهدای کتاب نیز داه اندازی شود.

 

ضرورت ترویج فرهنگ اهدای کتاب در جامعه

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در هفته کتاب گفت: امور جاری کتابخانه های عمومی با پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری اداره می شود و اگر به موقع پرداخت نشود، کتابخانه ها در اداره خود با مشکل مواجه می‌شوند.

علی قانع گفت: در سال 97 سهم کتابخانه‌های عمومی بناب از نیم درصد درآمد شهرداری 100 میلیون تومان بود که تنها 8 میلیون تومان واریز شده بود.

وی افزود: تا آبان ماه امسال نیز تاکنون 12 میلیون تومان توسط شهرداری بناب پرداخت شده که امیدواریم نسبت به واریز مابقی مبلغ نیز اقدام شود.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بناب در ادامه با اشاره به افزایش سرسام آور نرخ کتاب بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت کتاب مردم توان خرید کتاب بخصوص کتاب های کمک درسی را ندارند که امیدواریم با برنامه ریزی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نهضت اهدای کتاب را در جامعه نهادینه کنیم.

قانع تأکید کرد: با جا افتادن این فرهنگ در جامعه مردم را به اهدای کتاب ترویج و ترغیب کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر