کد خبر: 981211
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس خبرداد
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس گفت : شهرداری های این شهرستان بدون لحاظ کردن مناسب سازی تردد معلولان برای ساختمان ها مجوز احداث صادر نکنند.

علی صیاددر کارگاه آموزشی مناسب سازی معابر و مبلمان شهری ویژه دستگاهای اجرایی در سالن ایثار شهرداری منطقه یک فردیس برگزارشد، افزود: مناسب سازی ساختمان ها برای عبور و مرور معلولان ، ایجاد رمپ در کنار پله و بالابر برای افراد کم توان، معلولان و سالمندان ضروری است.

وی اظهار داشت: پیگیری وضعیت مبلمان شهری و مناسب سازی برای معلولان و جانبازان یکی از سیاست‌های اداره بهزیستی بوده که همه ادارات و نهادها به خصوص شهرداری باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

صیاد افزود: افزایش جمعیت سالمندان ایران در سال‌های آینده توجه بیشتر مسوولان امر در راستای بهسازی معابر و اجرای فضای مناسب مبلمان شهری را طلب می‌کند.

 معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس گفت: باید شهرداری‌ها نگاه ویژه‌ای به طراحی معابر و خدمات شهری مورد نیاز معلولان جامعه داشته باشند چرا که نبود امکانات تردد متناسب باعث می‌شود معلولان نتوانند از خدمات شهری بهره‌مند شوند.

صیاد ادامه داد: معلولان جامعه در مواقع مراجعه به بانک‌ها، ادارات و حتی خودپرداز بانک باید از کسی کمک بگیرند تا بتوانند به داخل اداره و بانک بروند و کارهای خود را انجام دهند.

مغایرت ۸۰ درصدی پایان کار با نقشه ساختمان ها

 مسوول دبیرخانه مناسب سازی اداره بهزیستی استان البرز نیز گفت: اکنون پایان کار و نقشه ساختمانی در استان البرز ۸۰ درصد با هم مغایرت دارند که علت آن را باید از شهرداری ها جویا شد.

رضا ارجمندنیا افزود: تنها ۲۵ درصد معابر شهری کرج مرکز استان مناسب سازی شده که با استانداردها فاصله دارد.

وی اظهار داشت: وقتی شهرداری مجوز پروانه ساختمانی صادر می کند پیمانکار و مالک ساختمان موظف به رعایت استانداردها و نقشه های یکسان هستند.

ارجمند نیا با اشاره به آمار برنامه بودجه و نفوس مسکن سال ۹۵ استان البرز، گفت: طبق آمار ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر جانباز،بیش از ۴۰ هزارمعلول،۲۴۲ هزار سالمند و ۱۵ هزار جانباز مهمان در استان البرز زندگی می کنند همچنین بیماران قلبی و عروقی نیازمند مناسب سازی معابر شهری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار