کد خبر: 981110
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
نتایج ضعیف سعید مولایی پس از رفتن از ایران و پناهنده شدن نشان می‌دهد که این جودوکار با ورود به بازی‌های سیاسی صهیونیست‌ها بازی خورده است
مانی سعیدی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شاید این روز‌ها خیلی از خودشان بپرسند سعید مولایی کجاست؟ جودکار پرحاشیه‌ای که تا چند وقت پیش نفر اول وزن ۸۱ کیلوگرم در رنکینگ فدراسیون جهانی جودو بود، اما آن قدر درگیر حاشیه‌های مختلف شد که امروز در یک سقوط آزاد دیگر خبری از آن جودکار مقتدر که مدال درو می‌کرد، نیست و خبر‌هایی که از نتایجش در رقابت‌های گرند اسلم جودو منتشر می‌شود ناامید کننده است. به طوری که رویا‌های جودکاری که رویای مدال المپیک را داشت، این روز‌ها در حال رنگ باختن است.
شاید برخی شرایط کشورمان و همچنین محدودیت‌هایی که در مبارزه با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس وجود دارد را در رسیدن مولایی به چنین شرایطی تاثیرگذار بدانند. با این حال به نظر می‌رسد در این بین سعید مولایی بیشتر از آنکه دنبال مقصر بیرونی باشد، باید انگشت اشاره را به سمت خودش بگیرد و از خودش بپرسد که چرا جودوکاری که تا چند ماه پیش با مدال جهانی اش پز می‌داد به چنین شرایطی رسیده است.
باید به عقب برگشت، به شهریور امسال به روز‌هایی که سعید مولایی در مسابقات جهانی مدعی شد که برای مبارزه نکردن با جودوکار اسرائیلی در فینال، به رقیب بلژیکی اش در نیمه نهایی عمدا باخته است. هر چند صحبت‌های مولایی با تکذیب مقامات ورزش ایران روبرو شد، اما ملایی که همواره عنوان کرده بود مدال المپیک برایش مهم است، برای تکرار نشدن چنین اتفاقاتی که مدعی شده بود، مدال را به کشورش ترجیح داد و در مسابقات جهانی جودو در ژاپن در یک سناریوی از پیش طراحی شده توسط ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو که نزدیک به محافل صهیونیستی است، به کشورمان بازنگشت و به آلمان پناهنده شد تا به گفته خودش دیگر نگران اتفاقاتی مانند رویایی با نمایندگان رژیم صهیونیستی نباشد.
او هر چند توسط دولت آلمان به عنوان پناهنده پذیرفته شد، اما ماه گذشته خبر تابعیت مغولستانی وی خیلی‌ها را متعجب کرد تا این جودوکار پس از این برای مغول‌ها روی تاتامی برود. با این حال نکته قابل تامل نتایج ملایی پس از رفتن از ایران است، ملایی در شرایطی که مانند قبل از این فشاری روی او نیست، باز هم نتوانسته موفق عمل کند و در گرند اسلم‌های اخیر دستاوردی جز حذف نداشته است.
با توجه به روندی که ملایی در پیش گرفته، به نظر می‌رسد او که برای رویای مدال المپیک به کشورش پشت کرد، نتوانسته در کشور‌هایی که محدودیتی هم ندارد موفق باشد و افت او ادامه دارد. چنین مسئله‌ای پیش از هر چیزی نشان می‌دهد که مولایی در سناریویی وارد شد که جز باخت برای او چیزی نداشته است تا این روز‌ها خیلی‌ها بپرسند سعید مولایی کجاست؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار