کد خبر: 980977
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
سرويس ايران جوان آنلاين: از محل اشتغال پایدار ۱۹۱ میلیارد تومان در بخش کشاورزی برای ایجاد ۳ هزار و ۸۷۵ طرح در استان کردستان پرداخت شد.
خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی استان را اراضی کشاورزی به خود اختصاص داده است، گفت: به همین دلیل وبرای رونق کشاورزی تاکنون ۱۹۱ میلیارد تومان در بخش کشاورزی از محل اشتغال پایدار برای ایجاد ۳ هزار و ۸۷۵ طرح در استان کردستان جذب و پرداخت شده است. وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی فرصت و ظرفیت بسیار خوبی برای بخش کشاورزی است، افزود: ۲۷ درصد ارزش ناخالص داخلی کردستان مربوط به بخش کشاورزی است و نقش بخش کشاورزی در اقتصاد استان مهم و برجسته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه براساس آمار‌های موجود ۳۰ درصد از اشتغال استان به صورت مستقیم در بخش کشاورزی است، ادامه داد: یکی از محاسنات کردستان این است که در استان چیزی به عنوان عشایر نداریم و همه در روستا‌ها به صورت کامل ساکن هستند که این می‌تواند در زمینه پایداری در سکونت روستا‌ها تأثیرگذار باشد. جعفری با بیان اینکه یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی استان را اراضی کشاورزی به خود اختصاص داده است، یادآور شد: تولید خوراک طیور کردستان به ۲۳ استان کشور و در زمینه مرغ هم تولیدات استان به ۱۲ استان کشور صادر می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار