کد خبر: 980841
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
جیمز متیس، وزیر دفاع سابق دولت ترامپ و لئون پانه‌تا، وزیر دفاع دولت اوباما در نشستی از لزوم آغاز گفت‌وگوی مستقیم با ایران صحبت کرده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با افزایش تنش‌ها بین ایران و امریکا، مقامات سابق واشنگتن از این مسئله ابراز نگرانی کرده و خواهان گفتگو برای کاهش تنش‌ها با تهران شدند.

جیمز متیس، وزیر دفاع سابق دولت دونالد ترامپ و لئون پانه‌تا یکی از وزرای دفاع دولت سابق امریکا روز شنبه در نشستی از لزوم از سرگیری گفتگو‌های مستقیم با ایران صحبت کرده‌اند. به نوشته پایگاه «میلیتاری تایمز»، متیس و پانه‌تا در نشستی که شنبه شب در نشست سالانه مجمع ملی گفت‌وگوی رونالد ریگان، برگزار شده، ادامه وضعیت فعلی را برای غرب آسیا و کل جهان تهدیدآمیز توصیف کرده‌اند. پانه‌تا در این خصوص گفته است: «خلاصه کلام اینکه، آن‌ها خطرناک هستند. ما باید تلاش کنیم آن‌ها را به میز مذاکره بازگردانیم و فکر نمی‌کنم آنچه که الان داریم انجام می‌دهیم، چندان برای این کار مؤثر باشد.»

‌متیس هم در این نشست ضمن حمایت از گفتگو با ایران، از لزوم همکاری میان امریکا و متحدانش در منطقه برای مهار ایران صحبت کرده و مدعی شده است که ایران مجهز به سلاح اتمی تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است. به نوشته میلیتاری تایمز، هم متیس و هم پانه‌تا با وجود حمایت از گفتگو با ایران، از سوی امریکا به سرنگون شدن پهپاد این کشور توسط پدافند هوایی ایران واکنش محکم‌تری نشان نداده، انتقاد کرده‌اند. با این حال، هر دو از بیان صریح اینکه باید به ایران پاسخ نظامی داده می‌شد، خودداری کرده‌اند. این دو وزیر دفاع پیشین امریکا گفته‌اند که سرنگون شدن پهپاد امریکا از سوی ایران اهمیت پیشرفت در گفتگو و حل مناقشه با ایران را گوشزد کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار