کد خبر: 980839
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به روابط صمیمانه و مستحکم جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان گفت: تهران هیچ محدودیتی برای گسترش همکاری‌ها با مسقط ندارد و علاقه‌مند است سطح همکاری‌های فیمابین را به سرعت ارتقا دهد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در دیدار «علی بن مسعود السنیدی» وزیر صنعت و تجارت عمان با بیان اینکه روابط سیاسی ایران و عمان در عالی‌ترین سطح قرار دارد، خاطر نشان کرد: توسعه همکاری‌های تهران و مسقط برای دنیای اسلام و کشور‌های منطقه مفید است و هیچ‌کس از این روابط آسیب نمی‌بیند.

معاون اول رئیس جمهور روابط صمیمانه ایران و عمان را به عنوان الگویی برای روابط سایر کشور‌های منطقه توصیف کرد و اظهار داشت: کشور‌های مهم منطقه همچون ایران و عمان می‌توانند با گسترش همکاری‌های فیمابین، نقش سازنده‌ای در حل مسائل و مشکلات امروز دنیای اسلام ایفا کنند. وی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه و چند جانبه با عمان خبر داد و گفت: افزایش حجم مبادلات تجاری فیمابین که در سال گذشته به ۳/ ۱ میلیارد دلار رسید، بیانگر رشد قابل توجه روابط اقتصادی دو کشور است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

جهانگیری با تأکید بر اینکه ایران علاقه‌مند است در بین کشور‌های حاشیه خلیج فارس بالاترین حجم مبادلات تجاری را با عمان داشته باشد، افزود: حجم تجارت خارجی ایران در سخت‌ترین شرایط تحریم بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است که عمان می‌تواند در بخش زیادی از این تبادلات تجاری سهیم باشد. وی با اشاره به لغو روادید ایران برای اتباع عمان و تسهیل در صدور روادید عمان برای اتباع ایرانی و نیز برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور، گفت: اینگونه اقدامات و تقویت همکاری‌های دو کشور در بخش ترانزیت و کشتیرانی نیز می‌تواند به ارتقای حجم مبادلات تجاری فیمابین کمک کند.

وزیر صنعت و تجارت عمان نیز در این دیدار با اشاره به رفت و آمد و ارتباط میان تجار دو کشور گفت: خوشبختانه در سال جاری شاهد تعامل مستقیم و بدون واسطه تجار دو کشور هستیم که این امر می‌تواند نوید بخش تعامل تجاری مستقیم میان ایران و عمان باشد. علی بن مسعود السنیدی با اشاره به حضور ۳۰ تاجر عمانی در هیئت همراهش در سفر به ایران افزود: ملاقات‌ها و دیدار‌های سازنده‌ای میان تجار دو کشور انجام شده و زمان آن فرا رسیده است که جهش بزرگی در روابط و مناسبات تجاری فیمابین داشته باشیم.

وزیر صنعت و تجارت عمان از تسهیلات و امکانات موجود برای گردشگری سلامت و زیارت در ایران برای اتباع عمان ابراز خرسندی و خاطر نشان کرد: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نیازمند جهشی بزرگ است که امیدوارم با حمایت مقامات عالی‌رتبه دو کشور بتوانیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار