کد خبر: 980817
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
جهادگران بسیج و سپاه هر کجا که نیاز به ارائه خدما‌تشان باشد حضور می‌یابند و یاری‌رسان مردم محروم هستند. از همین رو سال‌هاست محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار با نام این زنان و مردان جهادگر عجین شده است
سرویس ایران جوان آنلاین: جهادگران سپاه و بسیج طی سال‌های گذشته با اجرای طرح‌های آبادانی متعدد در جای جای استان البرز توانستند سایه محرومیت‌های بسیاری را از سر مردم کنار بزنند و این استان را در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار دهند. پروژه‌هایی که هزار و ۲۰۰ مورد از آن‌ها در استان به اجرا رسیده و لبخند رضایت را بر صورت مردم این مناطق نشانده است. طرح‌های متعددی که در حوزه‌های مختلف از جمله درمان، آبرسانی، تعمیر و ساخت اماکن قدیمی با تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های بسیج و سپاه انجام شده‌اند.

جهادگران بسیج و سپاه هر کجا که نیاز به ارائه خدما‌تشان باشد حضور می‌یابند و یاری‌رسان مردم محروم هستند. از همین رو سال‌هاست محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار با نام این زنان و مردان جهادگر عجین شده است و هر روز خبر‌های مسرت‌بخشی از افتتاح یک پروژه حیاتی و کلنگ‌زنی طرحی جدید از سوی آن‌ها منتشر می‌شود؛ طرح‌هایی که هر کدام به خودی خود می‌توانند دسترسی برابر تمام اقشار جامعه به امکانات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تسهیل کنند. در همین رابطه قرار است تا پایان سال ۹۸ حدود ۴۰ هزار طرح محرومیت‌زدایی به کمک این نیرو‌های جهادی در سراسر کشور انجام شود؛ طرح‌هایی که سهم استان البرز از آن‌ها به هزار و ۲۰۰ پروژه درمانی، آبرسانی، تعمیر و ساخت اماکن قدیمی و ... می‌رسد که اکنون به اتمام رسیده‌اند و طرح‌های زودبازده جدید جای آن‌ها را پر می‌کند.

در این خصوص فرمانده سپاه استان البرز چندی پیش با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ طرح زود بازده محرومیت‌زدایی در استان اجرایی شده است، به خبرگزاری صداوسیما گفت: «یکی از مأموریت‌های اصلی و اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین گام نهادن در راه محرومیت‌زدایی است که جزو مأموریت‌های اصلی سپاه محسوب می‌شود.» سردار یوسف مولایی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در مورد محرومیت‌زدایی به سپاه و بسیج مأموریت دادند و محرومیت‌زدایی در همه ابعاد در دستور کار سپاه و بسیج قرار دارد، اضافه کرد: «نیاز‌هایی که امروز احصا شده ما را بر این هدایت کرد که به مناطق محروم و کم‌برخوردار استان البرز برویم.»
وی ادامه داد: «تعمیر و بازسازی منازل محرومان یا جاده‌کشی و آبرسانی و موضوعات دیگر از آذر ماه ۹۷ تا امروز در دستور کار سپاه استان البرز بوده و در این مدت هزار و ۲۰۰ طرح زودبازده محرومیت‌زدایی در استان البرز تعریف شده است.» سردار مولایی با بیان اینکه بخش عمده این طرح‌ها آماده و تحویل داده شده است، بیان کرد: «برای سال بعد طرح‌های کوچک و بزرگ را داریم که اجرایی می‌شود.»

ارائه خدمات پزشکی رایگان به هزار نفر
مضاعف بر اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان، بسیج جامعه پزشکی استان نیز برنامه‌های ارتقای سطح سلامت مردم مناطق کم‌برخوردار را در دست دارد. در این راستا ریاست سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز از برگزاری ویزیت رایگان پزشکی و دندانپزشکی برای ساکنان بخش پلنگ‌آباد شهرستان اشتهارد خبر داد و به بسیج گفت: «با حضور متخصص اطفال، متخصص زنان، متخصص ارتوپدی، متخصص چشم، متخصص داخلی، پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما، کارشناسان پرستاری، کارشناس تغذیه، دارویار و کارشناسان بهداشت محیط، بهداشت خانواده، بهداشت عمومی و... خدمات بهداشتی و ویزیت رایگان پزشکی توسط پزشکان و دندانپزشکان به ساکنان بخش پلنگ‌آباد شهرستان اشتهارد ارائه شد.»

علی جمال محمدی اضافه کرد: «با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشتهارد توانستیم نزدیک به ۱۲۷ نفر از ساکنان را به صورت رایگان ویزیت و معالجه کنیم.»
گفتنی است با اقدامات این گروه جهادی در منطقه اشتهارد استان البرز عموم مراجعه‌کنندگان از برگزاری این برنامه رضایت کامل داشته و خواستار برگزاری دوباره آن در ماه‌های آتی شده‌اند. البته ارائه خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی رایگان فقط به منطقه اشتهارد محدود نمی‌شود.

ریاست سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز گفت: «طی برگزاری نماز جمعه نیز با همکاری نظام پرستاری استان البرز، دانشگاه علوم پزشکی البرز و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز توانستیم نزدیک به ۳۸۰ نفر از مردم و نمازگزاران را به صورت رایگان ویزیت و معالجه کنیم.» وی اضافه کرد: «این طرح در مصلای کرج و ویژه نمازگزاران شریف شرکت‌کننده در نماز جمعه برگزار شد.»
علاوه بر آنچه گفته شد در منطقه فردیس نیز به ۳۵۰ نفر از مردم به صورت رایگان خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه شده است. به گفته رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز به ۱۹۸ نفر از مردم تپه قشلاق نیز خدمات رایگان در راستای ارتقای سطح سلامت مردم ارائه شده است. وی در این باره افزود: «در این برنامه دندانپزشکان به انجام ویزیت رایگان دندانپزشکی مراجعه‌کنندگان پرداختند و مشاوره‌های لازم در خصوص بیماری دهان و دندان به این عزیزان داده شد.»

کمک‌های مردمی مناطق محروم را می‌سازد
شایان ذکر است که تمام اعتبارات مورد استفاده در طرح‌های بسیج از سوی سپاه و بسیج تخصیص داده یا از طریق کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است. در این راستا رئیس بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز به باشگاه خبرنگاران گفت: «۱۰ میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی و کمک ۱۰ میلیاردی نهاد‌ها و مردم را برای مبارزه با محرومیت هزینه می‌کنیم.»

ترکاشوند با بیان اینکه در سفر اخیر سردار سلامی، فرمانده سپاه کشور، درخواست افزایش بودجه حوزه محرومیت‌زدایی مطرح شد و مورد تأیید این مسئول کشوری قرار گرفت، افزود: «مقرر شد ۱۰میلیارد تومان تا پایان سال به این پروژه‌ها تخصیص یابد، همچنین با تعاملی که صورت گرفت در نظر داریم همین مقدار کمک از دستگاه‌ها، مردم و خیرین جمع کنیم و با ۲۰ میلیارد تومان به جدال با محرومیت برویم.»
وی اضافه کرد: «این اعتبار صرف هزینه ساخت مدارس در مناطق محروم، آموزش و اشتغال، خرید جهیزیه، تحصیل جوانان و اقدامات اینچنینی خواهد شد.» ترکاشوند با اشاره به پروژه‌های سپاه برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم البرز بیان کرد: «طی این پروژه‌ها که با حضور گروه‌های جهادی، خیرین و همه اقشار مردمی اجرایی شده است، پل‌سازی مناطق محروم، بازسازی مساجد، تعمیر خانه‌های محروم و سایر اقدامات حوزه‌های عمرانی و فرهنگی در دستور کار قرار داشته است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار