کد خبر: 980781
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
رییس کل دادگستری اردبیل:
رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی در تلاش است در این دوره از انتخابات با جرایم انتخاباتی بشدت برخورد کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ناصرعتباتی در جلسه ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید به کوچک‍‌ترین تخلفات انتخاباتی حساس بود تا جرایم انتخاباتی به حداقل برسد.

وی اضافه‌کرد: مجموعه قضایی استان با اتخاذ تدابیر لازم برای سلامت انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش کرده و در این راستا هرگونه تحرک و اقدام غیرقانونی نامزدهای انتخابات رصد شده و با آن برخورد می‌شود.

رییس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه رویکرد ما پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است، افزود: نگاه‌ها در انتخابات باید پیشگیرانه باشد تا شاهد یک انتخابات سالم و رقابتی باشیم.

عتباتی با بیان اینکه کانال‌های مجازی که بالای پنج هزار عضو دارند مورد شناسایی قرار گرفته و رصد می‌شوند، گفت: فضای مجازی باید مورد کنترل و رصد قرار بگیرد تا فضای سالم انتخابات خدشه‌دار نشود، تمامی فعالان فضای مجازی باید مقید به قانون بوده و خارج از چارچوب قانون اقدام به تبلیغات زودهنگام و شایعه پراکنی نکنند.

وی بر لزوم برگزاری انتخابات سالم، آزاد و با مشارکت حداکثری مردم تاکید کرد و ادامه داد: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان در دادگستری استان با عضویت  و نهادهای مرتبط تشکیل شده و با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و آسیب‌شناسی موضوع بر برگزاری صحیح انتخابات نظارت خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل نقش رسانه‌ها در انتخابات را ضرروی دانست و بیان کرد: رسانه‌ها در انتخابات نقش سنگینی دارند و در جهت مشارکت حداکثری و سالم‌سازی فضای انتخاباتی کمک حال دست‌اندرکاران خواهند بود و در این میان فضای مجازی هم رصد می‌شود تا فضای انتخابات را مخدوش نکرده و موجب تشویش اذهان عمومی نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر