کد خبر: 980757
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
بهترین مربی تکواندو دنیا در سال ۲۰۱۹ گفت: جایگاه فعلی خود را مدیون لطف و عنایت مردم هستم و این عنوان را به همه مردم کشورم تقدیم می‌کنم.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رضا مهماندوست بعد از کسب عنوان بهترین مربی سال ۲۰۱۹ دنیا ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: این عنوان را به همه مردم ایران تقدیم می‌کنم و امیدوارم روزی برگشته و در کنار مردم عزیز و برای همه آن‌ها در مسیر موفقیت تلاش کنم. همیشه خود را یک ایرانی می‌دانم و خیلی خوشحالم که این عنوان اول توسط یک ایرانی کسب شده است. این افتخار برای ایران است، نه برای رضا مهماندوست.

وی ادامه داد: خداوند بزرگ را شاکرم که همیشه به این بنده حقیر خود توجه داشته است. من تلاش زیادی در این مسیر داشته ام و از همه کسانی که بنده را حمایت کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

سرمربی ایرانی تیم ملی آذربایجان در مورد مسابقات مسکو هم گفت: ما دو سالی است که درگیر مشکلات داخلی در کشور آذربایجان هستیم. بعد از المپیک ۲۰۱۶ فدراسیون تکواندو این کشور ما را فراموش کرد. ۲۶ تورنمنت مختلف از جمله گرندپری‌ها را از دست دادیم. همین موضوع لطمات بسیار سنگین و جبران ناپذیری به تیم ملی وارد کرد.

وی ادامه داد: مشکلات به اندازه‌ای بود که چندبار اعضای تیم، با قهر اردو را ترک کرده و به تمرین نمی‌آمدند. بی توجهی و پرداخت نشدن حقوق‌ها دردسرساز شد. من خودم ۹ ماه حقوق طلبکار هستم. با تمام وجود برای حفظ آرزوی خودم، اعضای تیم را جمع کرده تمرین کردیم و اینجا آمدیم. غیبت در تورنمنت‌ها باعث از دست رفتن جایگاه خوب بچه‌های ما در رنکینگ شد. اگر همان روند قبل را داشتیم، می‌توانستیم هر همه اوزان کسب سهمیه کنیم.

مهماندوست افزود: در شرایط فعلی فقط میلاد بیگی سهمیه خود را قطعی کرده است و «رادیک» هم با وجود مدال برنز در مسکو باید در رقابت‌های گرنداسلم شرکت کند و اگر موفق نشود به مسابقات قاره‌ای می‌رویم تا آنجا تکلیف سهمیه را مشخص کنیم. واقعا از دست مسئولان تکواندو آذربایجان دلگیرم و نمی‌خواستم کار به اینجا کشیده شود. می‌توانستیم چهار سهمیه فول مردان را بگیریم، ولی حمایت نشدیم. با این شرایط در مسابقات نهایی گرندپری که مسابقات خیلی سنگینی بود، نسبت به خیلی از کشور‌ها مدال بهتری کسب کردیم. میلاد با آسیبی که از مبارزه اول داشت، در فینال خوب جنگید.

وی در مورد عملکرد تیم ملی تکواندو ایران در این مسابقات به خبرنگار مهر گفت: معتقدم در این مسابقات سنگین، عملکرد خوبی داشتند و واقعا از جان مایه گذاشتند. همه نفرات تکواندوکار ایران یک قدم پا پس نکشیده و برای کسب پیروزی تا ثانیه پایانی مبارزه کردند. مبارزات خیلی سخت و نزدیک بود و در این شرایط هر اشتباهی ممکن است. میرهاشم اگر چرخش لحظه آخر را نداشت، الان مدال طلا می‌گرفت. یا آرمین هادی پور چند بار برابر حریف روسی جلو افتاد، فشار مسابقات خیلی زیاد بود که تقریبا اشتباه اجتناب ناپذیر بود. همه حاضرین در این مسابقات عنوان دار جهانی و قاره بودند. خدا را شکر موفق به کسب دو سهمیه المپیک به کار خود پایان دادند. البته سجاد هم شانس کسب سهمیه در گرنداسلم را دارد.

مهماندوست ادامه داد: ایران تیم استخوان داری است و این تیم اگر درست هدایت شود که می‌شود، مربیان مورد توجه قرار گیرند. تدارک خوب شود، می‌تواند در المپیک حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. به شرطی که با این اتفاقات پشت کادر فنی را خالی نکنند. ما باید پشت هم باشیم و کمک کنیم تا نتیجه لازم را بدست آوریم. من از این تیم راضی بودم، درسته یک نقره گرفتند، ولی حقشان بیشتر بود و می‌توانند در المپیک مدال‌های خوبی کسب کنند.

سرمربی ایرانی تیم ملی آذربایجان در پایان گفت: با تمام این سختی‌ها امیدواریم مشکلات حل بشود تا بتوانیم برای المپیک تدارک خوبی داشته و با آمادگی بالا به میدان برویم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار