کد خبر: 980525
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴
فريدون حسن
اینکه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه زنده تلویزیونی و جلوی چشم بینندگان، مجلس شورای اسلامی را به سخره بگیرد و صراحتاً اعلام کند که مجبور نیست برای پاسخگویی به خانه ملت برود و نمایندگان همان حرف‌های تلویزیونی او را گوش کنند به بی‌درایتی و البته جوزدگی نمایندگان حاضر در بهارستان در مواجهه با مشکلات و معضلات ورزش برمی‌گردد و بس.

مهدی تاج دیروز صراحتاً گفت که باید به مردم پاسخگو باشد، اما همزمان از رفتن به خانه ملت امتناع کرد تا ثابت شود چگونه یکی به نعل می‌زند و یکی به میخ. با این حال نباید به رئیس سیاستمدار فدراسیون فوتبال خرده گرفت، چراکه ایراد کار از خود مجلس و نمایندگان بهارستان‌نشین است، از آن جهت که نمی‌دانند برای پاسخگویی درباره این همه ولنگاری در ورزش و به خصوص فوتبال نباید به‌صورت مستقیم سراغ مهدی تاج بروند و عملاً بهانه دست او بدهند برای راه انداختن جریانی به نام دخالت دولتی‌ها و مجلس در امور فدراسیون فوتبال که ثمره آن کاملاً مشخص و معلوم است.

بهارستان‌نشینان بهتر بود به جای رودررو شدن مستقیم با مهدی تاج، پای مسعود سلطانی‌فر را به مجلس بکشانند و از او سؤال کنند که چگونه است که وزارت ورزش در سال منتهی به المپیک اینگونه سرمایه‌های کشور و پول بیت‌المال را فقط برای فوتبال هزینه می‌کند بدون اینکه عایدی داشته باشد، در حالی که ورزشکاران المپیکی در سخت‌ترین شرایط خود را آماده می‌کنند. چگونه المپیکی‌ها باید شرایط خاص کشور و تحریم‌ها را درک کنند، اما در سوی دیگر چمدان‌چمدان دلار و یورو برای فوتبال و برنامه‌ریزی‌های شکست‌خورده‌اش توسط مدیران مختلف ورزشی از کشور خارج می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال دیروز عملاً نشان داد که به هیچ مرجع قانونی و نهادی پاسخگو نیست و تلویزیون هم خواسته یا ناخواسته و دانسته یا ندانسته کمک‌حال او در این کار شد، وقتی مجری منفعل برنامه حتی توان پرسیدن یک سؤال چالش‌برانگیز از او را نداشت و نتوانست تاج را در تنگنای پاسخگویی بابت قراردادی که با ویلموتس بسته قرار دهد. قراردادی که حتی با قطعی شدن فسخ آن کسی به‌درستی از مفاد آن مطلع نیست و هنوز نگرانی بابت تبعات احتمالی‌اش برای ورزش کشور وجود دارد.

دیروز مهدی تاج در یک تریبون یک‌طرفه به تمام منتقدان و نمایندگان مجلس تاخت و به هیچ‌کدام از دغدغه‌هایی که بیش از دو ماه است گریبان تیم ملی و فوتبال‌دوستان را گرفته، پاسخ نداد. حالا باید از نمایندگان مجلس پرسید که اولاً چگونه می‌خواهند او را به مجلس بکشانند و در ثانی قرار است چه چیزی را از زیر زبان او بیرون بکشند. به‌طور حتم شأن، منزلت و جایگاه مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن قابل مقایسه با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی نیست که بخواهند به‌صورت مستقیم با آن‌ها روبه‌رو شوند، اما متأسفانه این اتفاق در هیاهو‌های ماه‌ها و روز‌های نزدیک به انتخابات رخ داده و مدیر رندی، چون مهدی تاج که به‌طور حتم از بسیاری از نمایندگان مجلس سیاستمدارتر است از این فرصت نهایت استفاده را کرده است.

ناگفته پیداست که نمایندگان باید سراغ مدیر بالادستی تاج، یعنی وزیر ورزش بروند و از وزیر بپرسند چگونه از بیت‌المال برای فدراسیونی خرج می‌کند که در تمام مجامع آسیایی و جهانی مدعی مستقل بودن است. نمایندگان مجلس باید از وزیر بخواهند که این توضیحات را از تاج بخواهد و بعد از مشخص شدن وضعیت به مجلس پاسخگو باشد، نه اینکه مهدی تاج را مخاطب قرار دهند و اینگونه که همه دیدند از او پاسخ بشنوند.

دیروز روز مهدی تاج بود تا همه را به سخره بگیرد و همان حرف‌های پوشالی همیشگی‌اش را تحویل منتقدانش بدهد، اما امیدواریم که مجلسی‌ها حداقل برای حفظ شأن خودشان هم که شده با احضار وزیر ورزش و سؤال از او بابت این همه اتفاق تلخ و بد در فوتبال هم به وزیر اولتیماتوم بدهند و هم برای تاج مشخص کنند که جایگاه مجلس کجاست و او چگونه باید به دغدغه‌های نمایندگان مردم پاسخگو باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
برخی از نمایندگان مجلس فقط حقوق میگیرند و ... بیخیال مردم هستند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار