کد خبر: 980445
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
رئیس منطقه کردستان عراق داعش را همچنان خطری برای صلح و امنیت در عراق و کل منطقه و جهان خواند و گفت ناآرامی‌های عراق به تروریست‌ها اجازه فرصت طلبی داده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: رئیس منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای درباره حمله داعش به یکی از واحد‌های پیشمرگه در منطقه «خانقین» استان دیالی (واقع در شرق عراق و مرز جمهوری اسلامی ایران) تاکید کرد که خطر داعش هنوز تمام نشده است.

در این بیانیه آمده است: حمله داعش به یکی از واحد‌های پیشمرگه کردستان عراق در خانقین که پس از سلسه حملات تروریستی ماه‌های اخیر در اطراف «کرکوک» و «کرمیان» رخ داد، این واقعیت را ثابت می‌کند که داعش هنوز تمام نشده و همچنان تهدیدی برای امنیت و ثبات است و جنگ با دشمن بشریت همچنان ادامه دارد.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم، «نیچروان بارزانی» در این بیانیه به شهروندان منطقه کردستان عراق اطمینان خاطر داد که نیروهایش پیشمرگه و دیگر نیرو‌های مسلح در این منطقه در اوج آمادگی برای پاسخ و نابودی هر گونه حرکت تروریستی و حفاظت از ملت و خاک منطقه کردرستان در برابر هر خطری است.

رئیس منطقه کردستان عراق داعش را همچنان تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه کردستان عراق، کشور عراق و منطقه و دنیا خواند و گفت: ما مطمئنیم، این گروهک تروریستی در حالی ساماندهی صفوف خود و سوء استفاده از شرایط برای گسترش حملات تروریستی است. از همین رو ائتلاف ضد داعش هم می‌بایست با همان قدرت سابق خود عمل کند و به تروریست‌ها اجازه فرصت طلبی از اوضاع نامناسب در عراق و منطقه ندهد و تلاش‌ها برای پایان یافتن سریع اوضاع بحرانی در عراق و بازگرداندن مجدد ثبات به این کشور هم بایدجدی‌تر شود.

نیرو‌های کُرد عراقی پیشمرگه و عناصر تروریستی داعش چهارشنبه شب به شدت در شهرستان «خانقین» استان دیالی با یکدیگر درگیر شدند.

فرمانده سرویس آسایش نیرو‌های پیشمرگه و دو نفر از جانشینانش در این درگیری کشته و شماری دیگر زخمی شدند. نیرو‌های الحشد الشعبی هم در روز‌های گذشته تلاش داعش برای اشغال استان دیالی و مسیر موصل-بغداد را ناکام گذاشتند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار