کد خبر: 980416
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان‌شرقی، گفت: امیدواریم تا یک هفته آینده، اسکان موقت ۳ هزار واحد در مناطق زلزله‌زده سراب و میانه به اتمام برسد.

حافظ بابا‌پور  اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار واحد مسکونی در اثر زلزله میانه و سراب دچار تخریب ۱۰۰ درصدی شده‌اند و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد نیز باید تعمیر شوند. 

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف اسکان موقت، آواربرداری و شروع کار برای اسکان دائمی جزو وظایف بنیاد مسکن می‌باشد، گفت: تاکنون تعیین تکلیف بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ واحد اسکان موقت انجام گرفته است. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان هفته، اسکان موقت ۳ هزار واحد به اتمام برسد.

وی با اشاره بر اینکه اسکان موقت به دو شکل پرداخت نقدی و یا درخواست اتاقک ۱۲ متری است، توضیح داد: ۲۵۰ واحد اتاقک ۱۲ متری احداث شده و همچنین ۶۰ کانکس به مردم زلزله‌زده تحویل داده شده است و مابقی به صورت پرداخت نقدی است.

باباپور تصریح کرد: ۱۰۶ روستا در دو شهرستان میانه و سراب دچار آسیب شده است و خوشبختانه آواربرداری از ساعات اولیه آغاز شده است و تاکنون  یک‌هزار و ۲۰۰ واحد آواربرداری شده است.

وی با بیان اینکه عجله‌ای برای آواربرداری نداریم زیرا آواری که برداشته می‌شود باید بلافاصله خانه ساخته شود، متذکر شد: هماهنگی‌های لازم با بانک‌ها جهت اعطاء تسهیلات انجام گرفته و پنج بانک در این خصوص فعالیت می‌کند. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده تشکیل شده که از آن ۷۰ پرونده به بانک معرفی شده است. 

وی بیان داشت: ۸۰ مورد پی‌کنی و نزدیک به ۱۰ مورد نیز عملیات فونداسیون انجام گرفته است همچنین اولین اسکلت در شهرستان سراب احداث شد که نقطه اتصال اسکان موقت به اسکان دائمی می‌باشد.

باباپور با گلایه از برخی افراد در رابطه با مطرح کردن موضوعاتی از قبیل بنیاد مسکن بر تعهدات خود عمل نمی‌کند، اضافه کرد: بنیاد مسکن  رکوردی در عملیات اسکان موقت و اسکان دائمی در استان ثبت کرده است و الحمدالله هیچ کم و کاستی در خصوص ماموریت‌های بر عهده خود نداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر