کد خبر: 980020
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
سرپرست اداره شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی خبر داد:
سرپرست اداره شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: سالانه بیش از ۵۰ میلیون قطعه بچه‌ ماهی در مراکز تکثیر آذربایجان‌غربی تولید می شود که هم‌اکنون پنج مرکز تکثیر بچه‌ماهی سردآبی و یک مرکز تکثیر بچه‌ماهی گرمابی و بومی در استان فعال است.

محمدباقر قریشی اظهار کرد: این استان سالانه با صید بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ تُن انواع ماهی از سدها و منابع آبی، رتبه نخست را در بین استان ‌های غیر ساحلی کشور در صید آبزیان به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: صید ماهی در آذربایجان‌ غربی در فصل صید یعنی شهریور ماه هر سال تا اوایل فروردین سال بعد، در منابع آبی طبیعی شامل رودخانه‌ها، آبگیرها، آب‌بند و تالاب‌ها و در منابع آبی نیمه‌طبیعی شامل دریاچه‌های پشت سدها صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی در خصوص منابع طبیعی صید ماهی در آذربایجان‌غربی افزود: رودخانه‌های زاب، گادر، مهاباد، زرینه، سیمینه، نازلو، شهرچای، ارس و «باران‌دوز چای» مهمترین رودخانه‌های استان هستند که با نظارت محیط زیست در آنها صید ماهی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به انجام عملیات صیادی در ۱۲ منبع نیمه طبیعی دریاچه پشت سدهای آذربایجان‌غربی نیز اضافه کرد: این منابع شامل سدهای مهاباد و سنجاق، نوروزلوی میاندوآب، شهیدکاظمی و خراسانه بوکان، بارون ماکو، قیقاچ پلدشت، ارس، ارس ۲، شهرچای ارومیه و احمدآباد تکاب و حسنلو نقده است.

قریشی گفت: پیش بینی می شود امسال نیز بیش از هفت میلیون بچه‌ ماهی تولید شده در مراکز تولید و تکثیر آذربایجان‌ غربی در منابع آبی نیمه‌ طبیعی یعنی دریاچه پشت سدها استان رهاسازی شود.

وی با اشاره به تولید سالانه بیش از ۵۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی در مراکز تکثیر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هم‌اکنون پنج مرکز تکثیر بچه‌ماهی سردآبی و یک مرکز تکثیر بچه‌ماهی گرمابی و بومی در استان فعال است که نیاز مزارع پرورشی به بچه‌ماهی را تامین می‌کند.

سرپرست اداره شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی در خصوص میزان تولید ماهی پرورشی در استان نیز اظهار داشت: در آذربایجان‌غربی ۲۶۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی و ۸۰ مزرعه پرورش ماهیان گرمابی فعال است که سالانه ۱۵ هزار تُن ماهی از این مزارع تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر