کد خبر: 979953
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: دلیل افزایش قیمت محصولاتی مانند تخم‌مرغ و گوجه فرنگی فصلی بوده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عباس تابش در مورد دلایل افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی از جمله تخم‌مرغ در روز‌های اخیر، گفت: افزایش قیمت تخم‌مرغ هیچ ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان افزود: با مطالعه و بررسی قیمت تخم‌مرغ در ۱۰ سال گذشته متوجه خواهیم شد که قیمت تخم‌مرغ هر ساله با ورود به فصل سرد سال افزایشی بوده و افزایش قیمت تخم‌مرغ در روز‌های اخیر مانند سال‌های گذشته تکرار شده است.

وی بیان داشت: به دلیل تغییر فصل و افزایش تقاضا قیمت تخم‌مرغ هر سال در ماه‌های سرد سال افزایش یافته است و این روند هر ساله تکرار شده است.

تابش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای تعدیل قیمت چه برنامه‌ای در دستور کار دارید، گفت: مسئول تولید تخم‌مرغ وزارت جهاد کشاورزی است بنابراین ما به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده‌ایم که عرضه را افزایش دهند.

* احتمال وضع عوارض صادراتی بر تخم‌مرغ

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بیان داشت: در صورتی که عرضه افزایش نیابد وزارت صنعت مجبور خواهد شد برای تعدیل قیمت تخم‌مرغ، عوارض صادراتی برای صادرات تخم‌مرغ وضع کند.

وی همچنین در مورد افزایش قیمت میوه‌ها بعد از افزایش قیمت بنزین بیان داشت: در حال حاضر قیمت سیب و گوجه فرنگی افزایشی بوده است و افزایش قیمت این دو محصول کشاورزی هم ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد.

* کاهش عرضه منجر به افزایش قیمت سیب شد

تابش بیان داشت: سیب تا یک ماه پیش و قبل از افزایش قیمت بنزین محصولی سر درختی بود، اما اکنون این میوه به کالای انباری تبدیل شده و طبیعی است که با کاهش عرضه قیمت آن تغییر کند.

وی بیان داشت: سازمان حمایت در حال رصد و قیمت است تا جلوی گرانی و افزایش قیمت را بگیرد.

* دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی فصلی است

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان همچنین در مورد افزایش قیمت گوجه فرنگی بیان داشت: با توجه به تغییر فصل هر سال قیمت گوجه‌فرنگی مانند قیمت تخم‌مرغ افزایش می‌یابد و امسال هم این افزایش قیمت تکرار شده است.

وی افزود: با ورود محصول گوجه مناطق جنوبی کشور به بازار تا یکی دو هفته آینده قطعا تعدیل قیمت در این محصول کشاورزی را خواهیم داشت.

بعد از اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت که به طرح «گرانی بنزین» معروف شده، تاثیر اجرای این طرح بر ۱۰ قلم کالا و خدمات اساسی توسط خبرگزاری فارس در ۳۱ استان کشور بررسی شده است براساس این گزارش میدانی قیمت برخی اقلام و کالا‌ها از جمله تخم‌مرغ و برخی میوه‌ها افزایشی بوده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار