کد خبر: 979901
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
پس از اظهارات رئیس مؤسسه ران پال، به دست داشتن امریکا در آشوب‌های اخیر ایران، یک کارشناس سیاسی روس معتقد است که در ایجاد ناآرامی‎های ایران برخی کشور‌ها به ویژه امریکا و رژیم صهیونیستی دست داشتند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: الکساندر کنیازف، کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی روس در یادداشتی برای خبرگزاری فارس، به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص ناآرامی‌های اخیر در ایران پرداخته است. در این یادداشت آمده است: «ناآرامی‌های اخیر در ایران هرچند از سوی دستگاه‌های تبلیغاتی کشور‌های غربی بسیار گسترده و سراسری معرفی شد، اما در اصل با وجود پراکندگی جغرافیایی، ابعاد محدودی داشت. این‌بار نیز همانند گذشته رسانه‌های وابسته به امریکا و متحدانش از این اتفاقات، تعریف حرکت توده‌ها برای سرنگونی رژیم را بیرون کشیدند». در این یادداشت آمده است: «در میان اتباع همه کشور‌ها عدالت‌خواهی اجتماعی رو به افزایش است و چنانچه دولت‌ها کارآمدی لازم را نداشته باشند، چنین فرآیندی زمینه را برای اعتراضات گسترده فراهم خواهد کرد. اما در خصوص ایران باید گفت که طی سال‌های اخیر شرکت‌کنندگان این دست ناآرامی‌ها عمدتاً افرادی بودند که به هیچ وجه نماینده مردم نبوده بلکه به دستور مراکز خارجی وارد اقدام شدند». به نوشته این کارشناس روس، «دخالت خارجی در امور داخلی ایران و به خصوص در سازمان‌دهی این گونه اتفاقات امری است کاملاً شناخته شده و این واقعیت نیز غیر قابل انکار است که این دست سناریو‌هایی که در اتاق‌های فکر غربی تهیه می‌شوند، برای حامیان‌شان دیگر بهره‌وری لازم را ندارد. در چارچوب این سناریوها، طی چهار دهه است که پیرامون ایران بدون وقفه یک جنگ اطلاعاتی کلاسیک دنبال می‌شود. ناآرامی‌های کوچک، بسیار بزرگ و سراسری معرفی و حتی ویدئوکلیپ‌هایی از محل اعتراضات جعل می‌شوند». تحلیل این کارشناس روسی درحالی است که اخیراً نیز رئیس مؤسسه ران پال امریکا، به دست داشتن مستقیم سازمان سیا در آشوب‌های ایران اعتراف کرد. در ادامه این یادداشت آمده است: «پرخاشگری، توسل به زور، آتش‌سوزی و ... از سوی رسانه‌های غربی آنگونه به نمایش گذاشته می‌شود که در حقیقت یک نفر نا آگاه فکر می‌کند که وضعیت ایران واقعاً بحرانی شده است، اما کسانی که با فوت و فن تبلیغات غربی‌ها آشنایی دارند، قادر به رؤیت پشت پرده وقایع هستند.»

نگرانی تل‌آویو از تحولات ایران
نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شنبه شب در پستی در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی از متخصصان در سراسر جهان خواست با یکدیگر همکاری کنند تا زمینه دسترسی ایرانی‌ها به شبکه‌های اجتماعی را در فضای مجازی فراهم کنند. به گزارش شبکه المیادین، بنت در یک پست ویدئویی که به فارسی نیز ترجمه شده، گفته است: «بیایید برای یک هدف متحد شویم، برای کمک به رنج طولانی مردم ایران در دسترسی به شبکه‌های اجتماعی». اشاره وزیر جنگ اسرائیل به اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در ایران است که به دنبال سوء استفاده عده‌ای از بستر شبکه‌های اجتماعی برای تخریب و ناآرامی، دسترسی به اینترنت در برخی مناطق محدود شد و بعد از آرام شدن شرایط، مجدداً دسترسی‌ها به اینترنت برقرار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار