کد خبر: 979648
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
معاون بنیاد مسکن استان اردبیل:
معاون بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون 55 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان اردبیل مقاوم‌سازی شده و عملیات اجرایی در مابقی بناهای روستایی نیز انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، لطیف عبدالله‌زاده در جمع دهیاران و روسای شوراهای روستایی بیله‌سوار مغان اظهار کرد: در مجموع 87 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان نیاز به مقاوم‌سازی دارد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون 55 هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل در بحث مقاوم‌سازی رتبه ششم را دارد و در صورتی که بتوانیم هر سال هفت هزار واحد مسکن روستایی را مقاوم‌سازی کنیم طی پنج سال آینده تمامی مسکن روستایی استان مقاوم‌سازی خواهد شد.

معاون بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین با بیان اینکه بنیاد مسکن در22 شهر و 28 بخش استان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی را انجام می‌دهد، افزود: 60 درصد واحدهای مسکونی شهرستان بیله‌سوار نیز مقاوم‌سازی شده‌اند.

حسن قبادی هم با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اظهارکرد: مقاوم‌سازی نوعی پیشگیری برای کاهش خسارت بلاهای طبیعی بوده و  دهیاران ضمن اطلاع‌رسانی و بررسی روستاها شرایط را برای استقبال روستاییان از این طرح فراهم نمایند.

فرماندار بیله‌سوار با اشاره به اینکه جذب تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی برنامه‌ریزی و همکاری بانک‌های عامل را می‌طلبد، افزود: جامعه روستایی ما نیازمند خدمات بهتر و شایسته‌تر بوده و این خدمات نیز با همکاری و همراهی ادارات مرتبط امکان‌پذیر است.

وی گفت: دهیاران طی دوهفته فرصت دارند تا ضمن اطلاع‌رسانی و شناسایی واحدهای کم‌مقاوم ،فرم شناسایی واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام را شناسایی و تکمیل و به بنیاد مسکن شهرستان ارائه نمایند.

قبادی افزود: شهرداری بیله‌سوار و جعفرآباد نیز ضمن شناسایی و اطلاع‌رسانی در خصوص واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام در نقاط شهری برای معرفی متقاضیان به بنیاد مسکن جهت استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی اقدام نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر