کد خبر: 979559
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
جنگ بالانشینان لیگ برتر امروز به اوج خود می‌رسد. در ادامه هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال حساس‌ترین دیدار در نقش جهان برگزار می‌شود، جایی که سپاهان و استقلال یک جنگ تمام‌عیار را به نمایش می‌گذارند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در عین حال نبرد پرسپولیس و نساجی در آزادی هم در صورتی که به دلیل آلودگی هوای تهران لغو نشود حساسیت‌های خاص خود را دارد.

رویارویی سپاهان و استقلال همواره حساس بوده؛ اصولاً بازی در اصفهان برای سرخابی‌های پایتخت دشوار است، ضمن اینکه تنش‌های هواداران اصفهانی با هواداران دو تیم تهرانی نیز مزید بر علت شده است، اما نکته اصلی بازی امروز تقابل امیر قلعه‌نویی با تیم محبوبش استقلال است. سرمربی زردپوشان امیدوار است با درخشش شاگردانش امسال جام قهرمانی را از چنگ سایر تیم‌های مدعی دربیاورد. پیروزی در این دیدار فاصله سپاهان را با استقلال و تیم‌های پایین‌تر بیشتر می‌کند.

دیدار‌ها تازه می‌شود
علاوه بر قلعه‌نویی، سه بازیکن پیشین استقلال هم امروز مقابل تیم قبلی خود قرار می‌گیرند. امید نورافکن، علی قربانی و سجاد شهباززاده برای باز کردن دروازه آبی‌ها انگیزه زیادی دارند. سپاهان ۲۲ امتیازی فعلاً دوم جدول است و در صورتی که نتیجه این دیدار را واگذار کند باید جایش را به استقلال بدهد. زردپوشان در جام حذفی پیکان را شکست دادند و آخرین بازی‌شان را در لیگ مقابل تراکتور با پیروزی ۲ بر صفر پشت سر گذاشتند. در حقیقت سپاهان شرایط خوبی دارد و هواداران آن‌ها نیز منتظر یک برد خانگی دیگر هستند. در ۳۶ بازی گذشته دو تیم در لیگ برتر، ۱۱ برد سهم تیم اصفهانی بوده و باید دید آمار و ارقام بعد از بازی امروز به نفع چه تیمی تغییر می‌کند. البته استقلال هم اوج گرفته و هشت پیروزی متوالی در لیگ و جام حذفی به دست آورده است. آبی‌ها بعد از تساوی مقابل ذوب‌آهن، روند رو به رشدی داشته‌اند تا جایی که با پشت سر گذاشتن پرسپولیس با ۲۱ امتیاز سوم جدول هستند. استراماچونی روی سه امتیاز مصاف با سپاهان حساب ویژه باز کرده است. البته مربی ایتالیایی خوب می‌داند باز کردن دروازه تیمی که تنها یک گل دریافت کرده چقدر سخت است. با این حال آبی‌ها هم با ۲۳ گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارند و قطعاً بازی سختی در انتظار مدافعان سپاهان است. تساوی سپاهان – استقلال جایگاه هر دو تیم را به خطر می‌اندازد و بهترین نتیجه برای پرسپولیس محسوب می‌شود. فرشید باقری در این بازی هم غایب است و روزبه چشمی نیز در آخرین تمرین استقلال مصدوم شده و شاید نتواند مقابل سپاهان به میدان برود.

به امید پیروزی
بازیکنان پرسپولیس که درست قبل از دیدار با نساجی شارژ مالی شده‌اند دیگر بهانه‌ای برای نبردن تیم شمالی ندارند. شکست بدموقع مقابل صنعت نفت سرخپوشان را تا رده چهارم پایین آورد. انتقاد‌ها از کالدرون و نحوه ارنج کردن او حسابی بالا گرفته و حتی گرفتن انتقام از نفتی‌ها در جام حذفی نیز از شدت انتقاد‌ها کم نکرد. این روز‌ها خبر‌های ضد و نقیضی هم در خصوص قطع همکاری با سرمربی آرژانتینی در رسانه‌ها منتشر شده و آلترناتیو او نیز کسی نیست جز برانکو، ولی مدیریت باشگاه فعلاً برای آرام نشان دادن اوضاع تلاش می‌کند. فسخ قرارداد جونیور جدیدترین حاشیه پرسپولیس به شمار می‌رود، اما اگر بازی امروز در آزادی برگزار شود، فرصت خوبی است برای قهرمان سه دوره متوالی لیگ برتر تا هوادارانش را به آینده امیدوار کند. نارضایتی از نیمکت‌نشینی و کم‌کاری برخی بازیکنان نکته‌ای بود که کالدرون قبل از بازی در مورد آن صحبت کرد: «این بازی هم مثل بازی‌های قبل خیلی بسته و سخت است. ما باید سه امتیاز را به دست بیاوریم. بازیکنانی که در زمین هستند همیشه با تمام توان بازی می‌کنند. آن‌ها روحیه و رفتار فوق‌العاده‌ای دارند که باید به آن‌ها تبریک بگویم. ممکن است بازیکنانی که بازی نمی‌کنند از این شرایط ناراحت باشند، اما این عادی است. اینجا اولویت با باشگاه است. همه بازیکنان مهم هستند، چون ما یک رقابت طولانی داریم. بازیکنان حتی زمانی هم که دریافتی مالی نداشتند با تمام وجود تلاش می‌کردند. آن‌ها طرفداران را دوست دارند و مبارزه برای تیم از همه چیز مهم‌تر است.» نساجی تیم یازدهم لیگ هشت هفته است که طعم برد را نچشیده؛ در این مدت تیم مازندرانی چهار باخت و چهار تساوی دشت کرده است. با این حال رضا مهاجری، سرمربی نساجی در نشست خبری مدعی شد برای تمامی لحظات بازی با پرسپولیس برنامه دارد. مهاجری تأکید زیادی روی بازی تهاجمی دارد و باید دید شاگردانش در تهران هم با همین تاکتیک به میدان می‌روند یا نه.

سایر بازی‌ها
پیکان در ورزشگاه شهدای قدس چنانچه بازی به‌دلیل آلودگی هوا لغو نشود، میزبان تراکتورسازی است که در چند هفته اخیر افت فاحشی داشته است. تیم دنیزلی برخلاف انتظار طرفداران تبریزی از کورس قهرمانی عقب افتاده و در صورتی که این‌بار مقابل پیکان هم کم بیاورد کارش سخت‌تر از قبل می‌شود. تراکتور هر سه بازی قبلی در لیگ را به حریفان خود صنعت نفت، استقلال و سپاهان واگذار کرده و در صورت ادامه این روند رده پنجم را نیز از دست می‌دهد. تیم حسین فرکی دهم جدول است و پیکان با شکست برابر سپاهان از جام حذفی کنار رفت.

شهرخودرو در مشهد به استقبال صنعت نفت آبادان می‌رود؛ صدرنشینی لیگ برتر در دست یحیی گل‌محمدی و شاگردانش است و انتظار می‌رود این تیم با غلبه بر تیم خوزستانی همچنان جایگاهش را حفظ کند. مشکلات مالی شهرخودرو کماکان پابرجاست و حتی گل‌محمدی قبل از بازی به این موضوع اشاره کرده است: «امیدوارم بازیکنان تلاش ویژه‌ای برای این بازی داشته باشند و هواداران هم مثل گذشته، پرشور کنار ما باشند. یکسری مشکلات وجود دارد، نمی‌دانم چرا این مسائل حل نمی‌شود. یکی، دو ماه دیگر باید وارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شویم، وقتی در لیگ نتوانسته‌ایم این امکانات را فراهم کنیم، چطور می‌خواهیم در آسیا به این سطح برسیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار