کد خبر: 979414
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
پلیس فرانسه با یورش بردن به اردوگاه پناهجویان در شمال پاریس، اقامتگاه‌های آن‌ها را تخریب کرده و حدود ۳۰۰ نفر را به مکان مراقبت‌شده منتقل کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دولت فرانسه که از بیش از یک سال پیش با تظاهرات‌های هفتگی علیه نظام سرمایه‌داری مواجه است و با سیاست مشت‌آهنین به استقبال آن‌ها رفته، این بار پناهجویان و مهاجران را هدف این سیاست قرار داد.

پلیس فرانسه از صبح امروز (پنجشنبه) به یک اردوگاه پناهجویان در شمال پاریس یورش برده و به بهانه غیرقانونی بودن آن، شروع به تخریب سرپناه‌ها و چادر‌های این افراد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این اقدام دولت فرانسه نشان از موضع سخت‌تر آن علیه مهاجران دارد و طبق بیانیه دفتر محلی پلیس پاریس، نه تنها این اردوگاه بلکه تمام افراد حاضر در آن نیز پناهجویان غیرقانونی معرفی شده‌اند.

پلیس فرانسه بعد از تخریب و تخلیه این اردوگاه، مدعی شد حدود ۳۰۰ پناهجو را از این منطقه در شمال پاریس به مکان‌های مراقبت‌شده انتقال می‌دهد.

از زمان تخریب اردوگاه بزرگ مهاجران در «کاله» توسط دولت فرانسه در سال ۲۰۱۶، تعداد زیادی از پناهجویان بی‌سرپناه مجبور شدند به پاریس نقل مکان کنند.

دولت فرانسه نیز هر چند وقت یک بار پناهگاه‌های این افراد را تخریب می‌کند، اما راهکاری برای پایان دادن به مشکلات آن‌ها نمی‌اندیشد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار