کد خبر: 979184
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
وزیر انرژی امریکا: ترامپ و رؤسای جمهور امریکا برگزیده خدا هستند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: تحقیقات استیضاح ترامپ ادامه دارد و یک قاضی فدرال ضمن صدور حکم الزام حضور یک مشاور سابق برای شهادت در کنگره سخنی معنادار به زبان رانده است: «رئیس‌جمهور در امریکا شاه نیست.»، اما طرفداران ترامپ هم به نظر می‌رسد رادیکال‌تر شده‌اند و در راستای بالاتر بردن هزینه‌های استیضاح دونالد ترامپ اظهارات شاذی بیان می‌کنند که در یک دموکراسی سکولار بی معناست و البته نشان از ظهور اراده قاطع مسیحیان صهیونیست در حمایت از ترامپ است، چنان که وزیر انرژی امریکا معتقد است ریاست جمهوری دونالد ترامپ و رؤسای جمهور سابق امریکا، فرمانی از جانب خداوند بوده است.

«ریک پری» وزیر انرژی امریکا که در مسیر تحقیقات استیضاح مربوط به فشار ترامپ به اوکراین برای اقدام علیه جو بایدن رقیب اصلی اش در انتخابات به کنگره فراخوانده شده و البته فعلاً از این فراخوان سرپیچی کرده، مدعی شده که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا و رؤسای‌جمهور سابق این کشور، همگی برگزیده خداوند بوده‌اند.

پری که از مسیحیان اونجلیست است، روز یک شنبه در گفتگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت: «از جمله معتقدانی هستم که بر این باورم خداوند عالم ما هنوز در جزئیات وقایع روزانه دولت ما نقش بسیار فعالی دارد، همانطور که می‌دانید نه باراک اوباما و نه دونالد ترامپ، بدون اینکه از جانب خدا مقرر شود، رئیس‌جمهور نمی‌شدند.»
وزیر انرژی امریکا در ادامه گفت که این امر به معنای این نیست که ترامپ یک انسان کامل است.

این در حالی است که «سارا سندرز» سخنگوی سابق کاخ سفید نیز فوریه (بهمن) گذشته گفت، این خواست خداوند بود که ترامپ رئیس‌جمهور امریکا شود و به همین دلیل او اینجاست.

یک ماه بعد «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا نیز گفت، این احتمال وجود دارد که خداوند دونالد ترامپ را رئیس‌جمهور کرده باشد تا او بتواند از اسرائیل مقابل ایران محافظت کند.

«پائولا وایت» کشیش شخصی ترامپ هم که اکنون مشاور امور مذهبی کاخ سفید است، ترامپ را فرستاده خداوند و کاخ سفید را ارض مقدس خوانده است.

این در حالی است که رئیس کمیته رهبری استیضاح رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد، تحقیقات در مورد تعاملات دونالد ترامپ با اوکراین به زودی وارد فاز جدیدی می‌شود و قانونگذاران قصد دارند گزارشی منتشر کنند که می‌تواند به صدور اتهامات استیضاح علیه رهبری کاخ سفید منجر شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا دو شنبه گفت، کمیته‌های دخیل در روند استیضاح پس از بازگشت قانونگذاران از تعطیلات جشن شکرگزاری در تاریخ سوم دسامبر (۱۲ آذر)، گزارشی را برای کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا ارسال می‌کنند.

آدام شف در نامه‌ای به اعضای کنگره همچنین گفت، در گزارش مذکور موارد متعددی از سرپیچی کاخ سفید از همکاری با این تحقیقات ذکر می‌شود و این ناکامی دولت ترامپ از همکاری می‌تواند، اساس یک ماده جداگانه استیضاح -یا اتهام رسمی مانع‌تراشی کنگره- علیه این رئیس‌جمهور جمهوریخواه باشد.

این قانونگذار دموکرات کمیته اطلاعاتی نوشت: «ده‌ها شاهد از دستور رئیس‌جمهور ترامپ برای سرپیچی از احضاریه‌های قانونی پیروی کردند و کاخ سفید، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، دفتر مدیریت و بودجه و وزارت انرژی هیچ سندی را در پاسخ به احضاریه‌ها ارائه ندادند. در حقیقت، این کمیته‌ها هیچ سندی از هیچ‌کدام از دستگاه‌های قوه مجریه دریافت نکردند.»

فاش شدن مضمون تماس تلفنی روز ۲۵ ژوئیه دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او، به طرح استیضاح علیه رئیس‌جمهور امریکا موضوعیت بخشیده است.

در تماس تلفنی یاد شده، ترامپ پرداخت کمک‌های نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را مشروط به همکاری زلنسکی در پرونده «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» و یکی از رقبای انتخابات سال ۲۰۲۰ کرده بود.

قاضی فدرال: رئیس‌جمهور شاه نیست
یک قاضی فدرال امریکا «دونالد مک‌گان» مشاور پیشین رئیس‌جمهور امریکا را در ارتباط با طرح استیضاح به پرسش نمایندگان ناگزیر به حضور در برابر نمایندگان کنگره کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس روز سه شنبه مک‌گان، به موازات «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، در شمار بالارتبه‌ترین مقاماتی هستند که در ارتباط با طرح استیضاح در برابر نمایندگان کنگره امریکا حضور خواهند یافت.

«کنتانجی براون» قاضی فدرال امریکا اعلام کرده است که حتی نزدیک‌ترین همکاران رئیس‌جمهوری امریکا نیز نمی‌توانند از حضور و پاسخگویی در برابر نمایندگان کنگره معاف شوند.

دونالد مک‌گان از جمله کسانی است که در زمان تحقیقات «رابرت مولر» پیرامون تماس‌های تیم انتخاباتی ترامپ و مقامات روسیه، به عنوان مشاور دونالد ترامپ فعالیت داشته است.

نمایندگان دموکرات تصمیم دارند درباره کارشکنی احتمالی دونالد ترامپ در تحقیقات پیرامون نقش روسیه در انتخابات امریکا پرسش‌هایی از مشاور ارشد و پیشین ترامپ بکنند.

موضوع پرونده تماس‌های احتمالی تیم انتخاباتی ترامپ با مقامات روسیه و تحقیقات رابرت مولر به ماه‌ها پیش از فاش شدن تماس تلفنی ترامپ و «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او، بازمی‌گردد. کنتانجی براون، قاضی فدرال امریکا اعلام کرده است که رئیس‌جمهور در امریکا پادشاه نیست. در همین رابطه، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرده است که «مصونیت قضایی مطلق» در برابر کنگره نمی‌تواند از ارکان دموکراسی امریکا باشد و همه مسئولان امریکا در برابر کنگره پاسخگو هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار