کد خبر: 979126
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
سرویس بین الملل جوان آنلاین: معاون وزیر خارجه روسیه خواستار ادغام هر چه سریعتر نیرو‌های سوریه دموکراتیک یا همان قسد در ارتش سوریه شد.
«میخائیل بوگدانف» درباره احتمال پیوستن نیرو‌های قسد به ارتش سوریه گفت: «هر چه سریع‌تر این روند انجام شد به مراتب بهتر است.» اوایل نوامبر هم «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که مسکو در راستای تسهیل روند ادغام نیرو‌های قسد در ارتش دولت سوریه حرکت می‌کند. وی تاکید کرده بود: «ما بار‌ها گفته ایم که حامی گفتگو میان نمایندگان کرد‌ها و دولت مرکزی سوریه هستیم و کرد‌ها را بخش جدانشدنی جامعه سوریه می‌دانیم.» همچنین، «الهام احمد» رئیس کمیته اجرایی شورای سوریه دموکراتیک هم چندی پیش از اعلام آمادگی نیرو‌های قسد برای پیوستن به ارتش سوریه خبر داده بود.

اسد: از نیرو‌های دموکراتیک، دعوت کردیم که به ارتش سوریه بپیوندد
«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفتگو با راشاتودی به این موضوع اشاره کرد و گفت: «ما با ارتش دموکراتیک سوریه در دوران گذر هستیم. زیرا هنوز از سلاح‌های خود محافظت می‌کنند. ما آنان را دعوت کردیم تا به ارتش سوریه بپیوندند. برخی هایشان رد کردند و برخی دیگر در چند روز اخیر آمادگی خود را برای پیوستن به ارتش سوریه اعلام کرده اند. تدابیری میان ارتش سوریه با ارتش دموکراتیک سوریه اتحاذ می‌شود تا برای حمله نظامی به شمال شرق سوریه، بهانه‌ای برای ترکیه باقی نماند.»

بشار اسد در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر عناصر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) آشکارا جاسوس آمریکا هستند، گفت: «بیشتر کرد‌ها با حکومت روابط خوبی دارند. ولی آمریکا آشکارا از لحاظ مالی و تسلیحاتی از حزب اتحاد دموکراتیک حمایت می‌کند و آن‌ها با آمریکا به صورت مشترک اقدام به قاچاق نفت سوریه کرده اند. منظورم همه آنان نیست. من همه آنان را نمی‌شناسم. ولی اکثر آنان سیاست هایشان در چند سال اخیر دعوت آمریکا به منطقه و عصبانیت از خروج آمریکا از این منطقه بود.»
وزارت دفاع سوریه هم با انتشار بیانیه‌ای از نیرو‌های دموکراتیک سوریه خواست به ارتش این کشور بپیوندند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار