کد خبر: 979097
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: طرح‌های بزرگ عمرانی برای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی استان در دست اقدام است که احداث کتابخانه مرکزی بیله‌سوار، پارس‌آباد، خلخال و کتابخانه عمومی روستایی انجیرلو و دولت‌آباد از جمله آنها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده در آیین تجلیل از کتابداران برگزیده استان اظهارداشت: با اقدامات صورت گرفته کتابخانه مرکزی بیله‌سوار و روستایی انجیرلو تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

وی احیای فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان را ضروری دانست و افزود: به منظور جامعه‌پذیری و ارتقای فرهنگی، باید از سنین پایه زمینه آشتی و انس کودکان با کتاب فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در ادامه از توجه ویژه به بخش کتاب کودکان در اردبیل اشاره کرد و گفت: در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان بخش کودک دایر است و تلاش کردیم با تامین اعتبار تجهیزات مورد نیاز این بخش ها را فراهم کنیم.

رضاقلیزاده بیان‌کرد: با اجرای برنامه‌های ترویجی برای ارتقای سرانه مطالعه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد، خیران و عموم فرهنگ دوستان کتابخوانی در استان رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی همچنین به تلاش مضاعف برای ایفای نقش اجتماعی کتابداران و تبدیل شدن کتابخانه‌های استان اردبیل به پایگاه فرهنگی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این اهداف، اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در دستور کار قرار گرفته و در این مسیر نیازمند مشارکت کتاب دوستان و فرهیختگان استان هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برگزاری دوره‌های آموزشی، نشست‌های کتابخوانی و جمع‌خوانی، نمایشنامه‌خوانی، رونمایی از کتاب، قصه‌گویی برای کودکان و نشست‌های تخصصی کتابخوانی برای اقشار مختلف را از جمله برنامه‌هایی ذکر کرد که در طول سال در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود.

وی به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ۲۵ آبان ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: با تبلیغات مناسب انجام شده شاهد عضویت هشت هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم در کتابخانه‌های عمومی اردبیل بودیم .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر