کد خبر: 978904
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
مدیر مخابرات منطقه کردستان
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: درصد تحقق برنامه‌های FTTH و توسعه شبکه فیبرنوری استان به منازل و ساختمان‌ها، رتبه اول کشور را دارد.

آزاد حکمت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج با اشاره به پروژه‌های فنی برای توسعه و راه‌اندازی زیر ساخت‌های شبکه کابل فیبرنوری در سطح استان اظهار کرد: با انجام دقیق و به موقع اقدامات لازم، شاخص تحقق برنامه‌های FTTH در استان، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام برنامه‌های انجام شده در راستای توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های شبکه فیبرنوری اظهار کرد: طراحی و اجرای شبکه کابل در نقاط فاقد شبکه، تقویت کافوها و اجرای آبونه در نقاط مورد نیاز، ظرفیت‌سازی در شهرک‌ها و مجتمع‌های تازه تاسیس، تبدیل کافوهای مسی به نوری و غیره از جمله اقداماتی است که از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون در سطح استان اجرا شده است.

وی افزود: با تلاش همکاران این مجموعه، ظرفیت‌سازی سرویس FTTH به بیش از 30 هزار شماره رسیده است که در حال حاضر یک‌هزار و 817 مشترک از این سرویس استفاده می‌کنند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه تعداد دایری‌های جدید ثبت شده در سال 98 آمار بیش از 820 مورد را نشان می‌دهد یادآور شد: این مهم بیانگر استقبال، شناخت، و آگاهی از مزایای سرویس FTTH، توسط شهروندان استان است.

حکمت به مزایای سرویس FTTH  پرداخت و گفت: فیبر نوری در دنیای امروز به یکی از مهم‌ترین، با کیفیت‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های ارتباط ثابت به اینترنت و شبکه‌های محلی تبدیل شده است که امکان استفاده از این سرویس برای مشترکین استان در کلاس جهانی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه فیبرنوری یکی از پایدارترین راه‌های ارائه‌ اینترنت با کیفیت و پرسرعت است، اعلام کرد: فیبرنوری مشکلات موجود در سر راه سایر فناوری‌ها را ندارد.

وی اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری‌های کلان که با حمایت و پشتیبانی‌های مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و مسولین استانی صورت گرفته عملیات و پروژه‌های فنی به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های بهره‌گیری از این سرویس در کمترین زمان ممکن در سطح استان انجام شد، که این امر موجب شده رتبه اول کشور به منطقه اختصاص یابد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه کابلکشی‌های جدید تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری انجام می‌شود، افزود: متقاضیان جدید تلفن ثابت با ثبت درخواست خود می‌توانند از مزایا و خدمات سرویس مذکور بهره بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر