کد خبر: 978781
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: امدادگران این جمعیت درماه گذشته به 148 نفرحادثه دیده درحوادث مختلف امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رامین معبودی در حاشیه بازدید از گردنه الماس در جاده خلخال - اسالم اظهار داشت: در این مدت 89 نفر در حوادث جاده ای، 58 نفر در زلزله آذربایجان شرقی و یک نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی دچار حادثه شده وتوسط امدادگران این جمعیت امداد رسانی شدند.

وی با اشاره به امدادرسانی به 26 حادثه در این ماه اضافه کرد: 23 مورد حوادث جاده‌ای، 2 مورد حادثه زلزله و یک حادثه صنعتی و کارگاهی در آبان ماه توسط جمعیت هلال احمر استان امدادرسانی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه در این حوادث 122نفر مصدوم شده بودند، اظهار کرد: 63 نفر در حوادث جاده ای، 58 نفر در زلزله و یک نفر در حادثه صنعتی و کارگاهی مصدوم شده بودند که از این تعداد 13 نفر به مراکز درمانی انتقال و 3 نفر به صورت سرپایی توسط عوامل جمعیت هلال احمر استان امدادرسانی شدند.

معبودی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در این مدت با به‌کارگیری 30 تیم عملیاتی، 109 نیروی عملیاتی، 28 دستگاه خودروی آمبولانس، 20 دستگاه خودروی ست نجات و3 دستگاه خودروی کمک دار سبک به امدادرسانی پرداختند.

وی با تقدیر از تلاش امدادگران مستقر در گردنه الماس و در امر کمک به مسافرین عبوری و اسکان سرنشینان خودروهای عبوری گرفتار در برف و سرمای این جاده اظهار کرد: گردنه الماس خلخال سخترین گردنه استان اردبیل بوده و کار امدادرسانی به در راه ماندگان و گرفتارشدگان در برف و کولاک در این گردنه واقع در جاده  ارتباطی خلخال به اسالم کاری بسیار سخت و طاقت‌فرسا از سوی امدادگران مستقر در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای این گردنه است.

معبودی با بیان اینکه خدمات امداد و نجات جاده‌ای این پایگاه به هر دو جاده ارتباطی خلخال به اسالم و پونل از سوی امدادگران مستقر در آن ارایه می‌شود، گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در حال ساخت جمعیت هلال احمر استان این گردنه سطح خدمات ارایه شده به سرنشینان خودروهای عبوری افزایش یافته و ظرفیت اسکان در راه ماندگان در زمان وجود شرایط سخت جوی و یا توقف های اجباری رانندگان بطور قابل توجهی در این پایگاه ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این پایگاه بزرگترین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای کشور است که در گردنه الماس واقع در جاده خلخال - اسالم خلخال احداث و تلاش می‌شود عملیات اجرایی آن تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی اظهار داشت: این پروژه با زیربنای 880 مترمربع در ارتفاع 2 هزار و 300 متری از سطح دریا با قابلیت مقابله با تندبادهای با سرعت بیش از 200 کیلومتر ساعت با سازه‌های با قدرت و مقاومت زیاد طراحی شده است.

معبودی با بیان اینکه برای تامین اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه تلاش زیادی شده، تشریح کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گردنه الماس- خلخال 15 میلیارد ریال هزینه شده و 22 میلیارد ریال و در مجموع 37 میلیارد ریال تا زمان بهره‌برداری هزینه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به بارش برف در سطح گردنه ها و جاده های برف‌گیر استان اظهارکرد: انتظار می‌رود هموطنان از سفرهای غیرضروری در جاده‌های برفی اجتناب کرده و در صورتی که به هر دلیلی مجبور به مسافرت شدند، لباس گرم، غذای کافی و زنجیرچرخ همراه داشته و از سلامت فنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر