کد خبر: 978544
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
دفاع مقدس هویتی جدید برای ملت ایران پدید آورد
رئیس سازمان اردویی گردشگری و راهیان نور بسیج مستضعفین گفت: هنوز هم دشمن از پنجره دفاع مقدس به ما نگاه می‌کند زیرا دفاع مقدس یک شخصیت و هویتی جدید برای ملت ایران به وجود آورد.

یعقوب سلیمانی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور اظهار کرد: ۳۶ هزار شهید نوجوان، ۵ هزار شهید طلبه، بیش از ۲۰۰ هزار شهید در شرایط سخت با خدا معامله کردند و یاد همه آنها را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه از تلاش‌های متولیان نشر فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی می‌کنیم، گفت: امروز اولین روز هفته بسیج است که به نام ایثار و شهادت نامگذاری شده و در این جلسه یک پیام بزرگی داریم.

رئیس سازمان اردویی گردشگری و راهیان نور بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز روز بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ دوره از جشنواره رهاورد سرزمین نور برگزار شده است، گفت: سالیانه دهها هزار نفر از جوانان و مردم در هفت منطقه عملیاتی حاضر می‌شوند.  

سلیمانی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۷ میلیون نفر در راهیان نور شرکت کردند، گفت: امسال نیز شاهد حضور مضاعف‌تر نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

وی اضافه کرد: هفته بسیج است و امروز نیز اولین روز است به طوریکه 40 سالگی بسیج و گذر از 40 سالگی انقلاب با وجود توطئه و دشمنی‌ها را گذراندیم که علت فتح و پیروزی فقط ایثارگری و خون پاک شهداست.

رئیس سازمان اردویی گردشگری و راهیان نور بسیج مستضعفین تاکید کرد: با وجود موانع سنگین نه تنها انقلاب رکورد نداشت بلکه همیشه پیشرو نیز بوده است.

حضور و نقش بسیج بازدارندگی دارد

وی خاطرنشان کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است و می‌توان نقش بسیج را در هفته جاری دید زیرا حضور و نقش بسیج بازدارندگی دارد و باید شکوفه‌ها و ثمره طیبه را در کشورهای منطقه دید.

سلیمانی توضیح داد: لشکرهای بزرگ مردمی اعم از فاطمیون، زینبیون، بدر و حشدالشعبی از حاکمیت تفکر بسیج می‌باشد و حتی امام رحمت‌الله دست بسیجیان را می‌بوسید و بر این بوسه افتخار می‌کرد.

وی با استناد به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه تاسیس بسیج الهام الهی بوده و بسیج پر کردن خلا‌ءهای موجود است و مولود دفاع مقدس، گفت: بسیجی که امام تاسیس کرد همانند انقلاب مردمی بوده و گسترده در تمام عرصه‌های زندگی است و به قول رهبری اگر بسیج در دوران پس از جنگ بود و امروز هم نباشد کیفیت نظام لنگ است در حالی که ایشان تاکید دارند که بسیج همانند خود انقلاب یک پدیده بی‌سابقه است.   

رئیس سازمان اردویی گردشگری و راهیان نور بسیج مستضعفین تصریح کرد: تفکر بسیجی این ظرفیت را دارد تا در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و غیره در زمان حرکت کند و در همه دل‌ها نفوذ کند.

وی بیان کرد: امروز نگاه و تفکر بسیج را می‌توان در برون مرزها دید زیرا دشمنی که از هیچ تلاشی غافل نمی‌ماند و هر کاری که در توان دارد را علیه کشور انجام می‌دهد ولی با حضور بسیج همه نقش‌هایشان نقش برآب می‌شود.

دفاع مقدس امتداد عاشورا است

سلیمانی گفت: راهیان نور و گروه جهادی، بسیج در هم تپیده است زیرا دفاع مقدس امتداد عاشورا بوده و باید بسیج و بسیجیان را نیز در امتداد عاشورا دید.

رئیس سازمان اردویی گردشگری و راهیان نور بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی تابلویی از عاشوراست، گفت: ماهیت، انگیزه، عشق به ولایت، روحیه استکبارستیزی، میل به فدا شدن در بسیج موج می‌زند.

وی تصریح کرد: بسیجیانی که با تفکر فداشدن به دفاع مقدس رفتند و امروز حتی نگاهی به نوزاد ۳۹ روزه‌شان ندارند و برای دفاع از امنیت کشور توسط برخی معلوم‌الحال‌ها به شهادت رسیدند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه بسیج در دفاع مقدس آزموده شده است، گفت: شکل‌گیری و تفکر بسیج در دفاع مقدس بود و این احساس نیست و اگر به عمق پی ببریم و بگوییم دفاع مقدس سیمای زمینی آیات الهی و جلوه‌گاه نصرت الهی و قطعه درخشان تاریخ و تجلی‌گاه حقانیت نظام است، گزافه نگفته‌ایم.

دفاع مقدس یک شخصیت جدید برای ملت ایران به وجود آورد

وی متدکر شد: هنوز هم دشمن از پنجره دفاع مقدس به ما نگاه می‌کند زیرا دفاع مقدس یک شخصیت جدید برای ملت ایران به وجود آورد.

رئیس سازمان اردویی گردشگری و راهیان نور بسیج مستضعفین با اشاره بر حضور رهبری در راهیان نور، گفت: همه این ۹ بار حضور پیامی مهم دارد به طوریکه پیام "ادامه داشته باشد، تحریف نشود و گسترده شود " جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد راهیان نور است.

وی با بیان اینکه امروزه اگر حواس‌مان را جمع نکنیم در روایت‌گری با گیر و گوری روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: متاسفانه گاها روایت خوبی را شاهد نیستیم و تحریفاتی دیده می‌شود از این‌رو جشنواره رهاورد بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسلی که آن را ندیده‌اند.

راهیان نور یک فناوری است

سلیمانی تهیه  سه کتاب مجلد در شعر و خاطره  و آثار عکس ۹ دوره جشنواره و ارسال به خدمت حضرت آقا اشاره کرد و گفت: راهیان نور یک فناوری است و باید خیلی قدر دانست زیرا کار بسیار مهمی بوده و باید سعی شود تا آن را به خوبی انجام دهیم.

وی اذعان کرد: جمهوری اسلامی یک فناوری نرم با نام راهیان نور را ایجاد کرد و نباید اجازه دهیم تا خاطره سرزمینی ما از یادها برود.

رئیس سازمان اردویی گردشگری و راهیان نور بسیج مستضعفین ادامه داد: یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین راه گرامیداشت و ادامه راه شهدا و مقابله با تهاجم فرهنگی برگزاری یادواره  و تحکیم و تسری همین برنامه‌هاست که در دامنه همین راهیان نور قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید با حاکمیت تفکر و نگاه الهام‌گرایانه حضرت امام در رابطه با تاسیس بسیج از آن حفظ و حراست کنیم، افزود: بسیج ستاره درخشانی است که سرنوشت جنگ را با حضور خود تحت تاثیر قرار داد و امیدواریم به برکت خون شهدا، خداوند عنایتی کند که بر وظیفه خود به نحو احسن عمل کنیم.

وی با اشاره بر اینکه استان آذربابجان‌شرقی پیشرو در اعزام راهیان نور است، گفت: بسترسازی‌های لازم انجام گرفت به طوریکه امسال نزدیک به ۱۰ هزار دانشجو در راهیان نور شمال‌غرب حضور داشتند و در سه منطقه دعای عرفه برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر