کد خبر: 978385
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
رئیس جمهور آمریکا شهادت سفیر این کشور در اتحادیه اروپا را خیال‌پردازی توصیف کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شهادت گوردون ساندلند، سفیر این کشور در اتحادیه اروپا را متوهمانه توصیف و از تحقیقات دموکرات‌ها در جهت استیضاح او به عنوان شوخی فریب آمیز یاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: به نظرم این (شهادت ساندلند) متوهمانه و خیال پردازی بود.

ترامپ با اشاره به بخشی از اظهارات سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در کنگره گفت: تحقیقات مربوط به استیضاح من به پایان رسیده است.

از سوی دیگر ترامپ تلاش کرد تا فاصله‌ای را میان خود و ساندلند به نمایش بگذارد و اظهار کرد که او را به خوبی نمی‌شناسد.

این ادعای رئیس جمهور آمریکا درباره ساندلند در حالی مطرح شد که او از زمانی به عنوان نامزد مقام نمایندگی آمریکا در اتحادیه اروپا از سوی ترامپ معرفی شد که مبلغ ۱ میلیون دلار را به کمیته مراسم تحلیف رئیس جمهور تخصیص داد.

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در جلسه استماع تحقیقات استیضاح ترامپ اعلام کرد ترامپ کمک‌ها به اوکراین را متوقف کرده است تا این کشور را به تحقیق درباره بایدن وادار کند. ترامپ دعوت از رئیس جمهور اوکراین برای آمدن به کاخ سفید را به تحقیقات درباره دموکرات‌ها مرتبط کرده بود.

ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا افزود رئیس جمهور آمریکا به او دستور داده بود با رودی جولیانی وکیل وی در مورد مسائل مربوط به اوکراین همکاری کند.

او در جلسه استماع کنگره افزود: از وزارت امور خارجه و کاخ سفید خواستم تا اسنادی را برای ارائه این شهادت در اختیار من قرار دهند، اما این درخواست را رد کردند. اگر از روابط رودی جولیانی آگاهی داشتم، همکاری او با ما را نمی‌پذیرفتم. پاسخ روشنی درباره سوالات خود در مورد دلایل تعلیق کمک‌های نظامی به اوکراین دریافت نکردم.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استماع سفیر این کشور در اتحادیه اروپا گفت: سخنان نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا نشان می‌دهد دونالد ترامپ منافع شخصی و سیاسی خود را بر منافع ملی آمریکا اولویت داده است.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چندی پیش بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد و یک رسوایی بزرگ برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.

به دنبال افشای این موضوع رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، حدود دو هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار