کد خبر: 977959
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۷
سرویس ایران جوان آنلاین: به منظور تکمیل و تدوین نهضت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، خاطرات ۳۲۰۰ رزمنده و آزاده در استان اردبیل جمع‌آوری شده است.
علی واحد رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در مراسم گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد گفت: به منظور تکمیل نهضت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، خاطرات ۳ هزار و ۲۰۰ رزمنده و آزاده در اردبیل جمع‌آوری شده است. به گفته وی این مقدار از خاطرات در ۳ هزار و ۶۰۰ ساعت مصاحبه تهیه و ضبط شده است. رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: به منظور تکمیل تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان اردبیل، ۸۱ هزار و ۶۵۷ سند شامل اسناد مکتوب، وصیت‌نامه، نامه، عکس و دلنوشته نیز جمع‌آوری شده است. واحد در ادامه با گرامیداشت ۲۶ آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد، تصریح کرد: این روز یادآور فرمان تاریخی ولی فقیه زمان بود که فرمودند سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود تا در نهایت با اقدامی انقلابی و حسینی تلاش و مجاهدت رزمندگان به ثمر نشیند.
وی امنیت و آرامش کنونی را مرهون جان فشانی شهدا دانست و افزود: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به ویژه در بین نسل جوان از جمله ضرورت‌های موجود است. در پایان این مراسم از دو عنوان کتاب دوران دفاع مقدس با اسامی «دیدار در سوسنگرد» و «سرداران نوجوان» رونمایی شد. رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل با اشاره به اینکه چاپ کتاب و برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در زمان و مناسبت‌های مختلف در استان اجرا خواهد شد، ادامه داد: از آنجا که نسل نوجوان و جوان نیاز است بداند تا انقلاب اسلامی برای رسیدن به این مرحله شاهد چه ایثار‌گری و فداکاری‌های از سوی نسل‌های گذشته بوده لذا این آثار و حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس می‌توان در این فرهنگ‌سازی تأثیر مهمی داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار