کد خبر: 977929
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون ایران نامزد کسب عنوان بهترین فدراسیون در بخش الهام‌بخش سال ۲۰۱۹ آسیا شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در کنار فدراسیون فوتبال ایران، فدراسیون‌های ژاپن و کره‌جنوبی هم در میان نامزد‌های این بخش از انتخاب بهترین‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند. برهمین اساس در مراسم برترین‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ که روز دوشنبه ۱۱ آذرماه در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد، رقابت اصلی در بخش بهترین فدراسیون الهام‌بخش سال ۲۰۱۹ بین سه فدراسیون ایران، ژاپن و کره‌جنوبی خواهد بود.

با توجه به همه کاستی‌ها و انتقاداتی که به فدراسیون فوتبال ایران وارد می‌شود، اما سؤال اصلی اینجاست که آیا واقعاً فدراسیون فوتبال ایران شایستگی قرار گرفتن در این بخش از برترین‌ها را دارد؟

حسن غفاری، رئیس سابق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال و کسی که سال‌ها در نقش‌های اجرایی در فیفا و AFC فعالیت کرده و مسئول برگزاری جام جهانی جوانان در کانادا و هلند بوده است، نظر خود را درباره این انتخاب این‌طور بیان می‌کند: «نظر شخصی من در این رابطه این است که چند کشور در آسیا، در فوتبال صاحب‌نام هستند که ایران یکی از این چند کشور است. به خاطر همین موضوع، ایران با استحقاق یا بی‌استحقاق باید در یکی از رده‌ها در مراسم برترین‌ها حضور پیدا کند و حداقل به عنوان نامزد معرفی شود.»


او توضیحات خود را در این رابطه این‌طور ادامه می‌دهد: «بدون شک ایران نمی‌تواند در بخش‌هایی مثل بهترین بازیکن یا بهترین تیم نامزد شود، چون این بخش‌ها استاندارد‌ها و متر و معیار مشخصی دارند. برای بهترین بازیکن باید تعداد پاس، تعداد گل یا معیار‌های مشخص اینچنینی در نظر گرفته شود. یا در بخش بهترین تیم باید به تعداد برد‌ها و جایگاه تیم در رنکینگ فیفا توجه شود که ضوابط روشنی را شامل می‌شود. تنها بخشی که ضوابط روشنی ندارد و می‌توانند درباره معیارهایش نظر شخصی را لحاظ کنند همین بخش بهترین فدراسیون الهام بخش است.»

رئیس سابق روابط بین‌الملل فیفا همچنین می‌گوید: ایران در کدام بخش از ژاپن بهتر عمل کرده است؟ حتی کشور‌های درجه دو هم دارند از ما پیشی می‌گیرند. اگر فوتبال ایران خوب بوده چرا باید به بحرین که کل جمعیتش به دو میلیون نفر نمی‌رسد، ببازد؟ باید جدیدترین معیار‌های AFC برای این انتخاب را مرور کرد و دید که فدراسیون فوتبال ایران چند معیار از معیار‌های اعلام شده را داشته و آیا واقعاً استحقاق نامزد شدن در این بخش را دارد یا خیر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار