کد خبر: 977895
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
پنج سارق موتور‌سوار که اقدام به سرقت سریالی گوشی تلفن‌های همراه در جنوب تهران می‌کردند با رد‌یابی خالکوبی روی دست یکی از آن‌ها بازداشت شدند.

سرویس حوادث جوان آنلاین: تحقيقات پليس براي بازداشت متهمان از اوايل مهرماه امسال در دستور كار كارآگاهان اداره‌18 پليس‌آگاهي تهران قرار گرفت. بررسي‌شكايت‌هاي مطرح شده حكايت از اين داشت كه سرقت‌ها از سوي راكب و ترك‌نشين يك موتورسيكلت آپاچي‌سفيد در جريان است. همچنين همه شاكيان به پليس گفته بودند كه روي دست ترك‌نشين موتور كه اقدام به سرقت گوشي‌ها مي‌كند يك نشان خالكوبي وجود دارد. يكي از شاكيان كه زني جوان بود در شرح ماجرا گفت: من در حال عبور از مقابل بيمارستان نجميه بودم و داشتم با گوشي تلفن همراهم حرف مي‌زدم كه ناگهان ترك‌نشين يك موتورسيكلت آپاچي سفيد گوشي تلفن همراهم را سرقت كرد. در يك لحظه از اتفاقي كه افتاد شوكه شدم و نتوانستم واكنشي هم نشان دهم، اما به ياد دارم كه روي دست مرد سارق يك نشان خالكوبي وجود داشت. با اطلاعاتي كه شاكيان در اختيار پليس گذاشتند، مأموران با حضور در محل‌هاي سرقت و بررسي دوربين‌هاي مداربسته تصاوير متهمان را به دست آورند و متوجه شدند كه سارقان چهار مرد جوان هستند كه به صورت جداگانه و در تيم‌هاي دو نفره سوار بر موتورسيكلت مرتكب سرقت مي‌شوند. در حالي كه بررسي‌ها در جريان بود به كارآگاهان پليس خبر رسيد كه پرونده‌هاي مشابهي عليه متهمان در پايگاه‌هاي هفتم و هشتم پليس آگاهي تهران تشكيل شده است. اظهارات شاكيان نشان مي‌داد كه از سوي همان سارقان آپاچي سوار كه ترك‌نشين آن نشان خالكوبي روي دست دارد هدف سرقت قرار گرفته‌اند.
در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان پليس موفق شدند چند نفر از خريداران گوشي‌هاي سرقت شده را هم شناسايي و از آنها تحقيق كنند. آنها گفتند كه از هويت سارقان خبر ندارند و گوشي‌ها را به صورت عبوري از آنها خريده و از سرقتي بودن آن هم اصلاً خبر نداشته‌اند. آنها همچنين گفتند كه روي دست يكي از فروشندگان نشان خالكوبي وجود داشته است. كارآگاهان پليس سرانجام با بررسي شكايت‌هاي مطرح شده و بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته موفق شدند مخفيگاه متهمان را شناسايي كرده و چهار متهم و مالخر را در حالي كه روي دست يكي از آنها نشان خالكوبي وجود داشت، بازداشت و موتورسيكلت آپاچي سفيدرنگ را هم از محل كشف كنند. كارآگاهان همچنين در بازرسي از مخفيگاه متهمان يك خودروي پژو 206‌سرقتي و 17 گوشي سرقت شده هم كشف كردند.
سرهنگ كارآگاه احمد نجفي، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس‌آگاهي پايتخت گفت: تاكنون 43‌نفر از شاكيان پرونده شناسايي شده‌اند. وي ادامه داد: اعضاي باند به دستور بازپرس شعبه‌7 دادسراي ناحيه‌34 روانه زندان شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار