کد خبر: 977854
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
امام جمعه بافت:
سرويس سياسی جوان آنلاين: اگر تدبیر قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و پیش بینی اعمال تحریم‌های مضاعف توسط استکبار جهانی نبود، قطعاً آماده‌سازی پروژه فولاد بافت همچون گذشته معلق مانده بود و شاهد افتتاح آن نبودیم.
به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، هفته گذشته در جریان سفر روحانی به بافت برای افتتاح پروژه فولاد این شهر، رحمانی وزیر صمت در مراسم افتتاحیه این کارخانه گفت: یکی از مزایای کارخانه بافت کاملاً ایرانی بودن آن است،۳۰درصد قبل از تحریم‌ها و بعد از مدتی تعطیلی، ۷۰درصد دیگر به وسیله مهندسان ایرانی کاملاً بومی ساخته و افتتاح شد، در حالی که حسن روحانی افتتاح کارخانه فولاد بافت را یکی از دستاورد‌های برجام دانست و اظهار داشت: ما توانستیم به کمک برجام این کارخانه را تکمیل و امروز افتتاح کنیم.
با توجه به صحبت‌های ضد و نقیض رئیس‌جمهور و وزیر صمت، مشخص نشد با وجود تحریم‌ها این کارخانه کاملاً بومی ساخته شده یا برجامی که قرار بود تحریم‌ها را بردارد، باعث ساخت این کارخانه شده است.

بهره‌برداری با تکیه بر قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)
حجت‌الاسلام مهدی‌زاده، امام جمعه شهر بافت در این خصوص اظهار داشت: بنده به مدت پنج سال است که امام جمعه این شهر هستم، از این رو در جریان کامل اجرای مباحث و معطل شدن اقدامات آماده‌سازی این پروژه هستم. همانگونه که رحمانی وزیر صمت در سخنان خود گفت، این کارخانه به دست توانای جوانان ایرانی ساخته شده و برجام و اعمال تحریم‌های جدید سبب تعطیلی این کارخانه شد.

حجت‌الاسلام مهدی زاده مطرح کرد: زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور امریکا برجام را پاره کرد، قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با حمایت مالی گروه گردشگری برای خرید تعدادی از ابزارآلات مورد نیاز این کارخانه اقدام به برقراری ارتباط با یک شرکت آلمانی کردند که حتی جواب تلفن را ندادند. امام جمعه شهر بافت یادآور شد: اگر تدبیر قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و پیش‌بینی اعمال تحریم‌های مضاعف توسط استکبار جهانی نبود، قطعا آماده‌سازی پروژه فولاد بافت همچون گذشته معلق مانده بود و شاهد افتتاح آن نبودیم. مسئولان قرارگاه خاتم پیش از اعمال تحریم‌های شدیدتر ابزارآلات فولاد را تهیه کرده بودند و به محض اعمال این تحریم‌ها از ابزار‌های خود برای راه‌اندازی این کارخانه استفاده کردند.

تعطیلی واحد‌های تولیدی و بیکاری جوانان؛ ثمره برجام!
حجت الاسلام مهدی زاده عنوان کرد: مردم ما آگاه هستند و می‌دانند افتتاح این پروژه‌ها ثمره برجام نیست، البته برجام ثمره‌های فراوانی همچون تعطیلی کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی، بیکاری جوانان، بسته شدن نطنز و فردو را به همراه داشت که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

امام جمعه شهر بافت ادامه داد: پروژه فولاد بافت به دست توانمند جوانان ما و با اعتماد به خوداتکایی و خودباوری به بهره برداری رسید و رسماً افتتاح شد.
حجت الاسلام مهدی زاده عنوان کرد: وقتی که تمام هم و غم یک دولت ارتباط با کشور‌های بیگانه است، نخبه‌ها و استعداد‌های کشور معطل مانده و در نتیجه دچار رکود و عقب افتادگی خواهیم شد. روحانی در سخنرانی خود اعلام کرد، ما از برجام خارج نمی‌شویم حال این سؤال پیش می‌آید که در سال آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد که در شش سال گذشته رخ نداده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار