کد خبر: 977744
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۴
دیروز در تهران و برخی از شهر‌های کشور تجمعات و اعتراضاتی به تصمیم جدید بنزینی انجام گرفت. مردم حاضر در این تجمعات آمده بودند یک مطالبه اقتصادی را مطرح کنند. با این حال در برخی جا‌ها اعتراضات با خشونت عده‌ای همراه شد.
 سرویس جامعه جوان آنلاین: با اعلام افزایش ناگهانی قیمت بنزین شوک اقتصادی جدید به مردم وارد شد. اگرچه بناست تا منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین در قالب یارانه نقدی بین ۶۰ میلیون ایرانی توزیع شود، اما بخشی از مردم به این افزایش قیمت ناگهانی معترضند و آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی و آیت‌الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی در بیانیه‌های جداگانه‌ای از شیوه اصلاح قیمت بنزین و ایجاد التهاب معیشتی انتقاد کرده‌اند.

اعتراضاتی برای طرح یک مطالبه
مردم به شیوه اصلاح قیمت بنزین معترض هستند و این اعتراض با تجمعاتی در برخی شهر‌های کشور همراه بود. تجمعات اعتراضی به افزایش قیمت بنزین از بعدازظهر جمعه آغاز و تا روزگذشته نیز ادامه داشت. بنا بر این گزارش‌ها، در شهر‌های خوزستان و سیرجان کرمان این اعتراض‌ها بیشتر بود و در اهواز تجمعات ۱۰۰ تا ۱۵۰نفره در چند نقطه شهر برگزار شد که معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین شعار می‌دادند. بعضی از تجمعات با پادرمیانی مردم و پلیس پایان یافت، اما همچنان در چند نقطه ترافیک ناشی از اعتراضات وجود دارد. در مشهد نیز ترافیک ناشی از اعتراضات بنزین تعدادی از مردم و راننده‌ها گزارش شده و در سیرجان کرمان هم اعتراضات مشابهی در حال برگزاری است.

عمده اعتراضات در دسته‌های حدوداً ۵۰ تا ۱۵۰ نفره انجام شده و تاکنون شعار‌های سیاسی چندانی گزارش نشده و بیشتر اعتراضات و شعار‌ها مربوط به افزایش چند باره قیمت بنزین است.

برخی از خیابان‌های مرکز لرستان هم صحنه تجمع آرام مردمی بود که هدف خود را طرح مطالبات اقتصادی بعد از اصلاح قیمت بنزین اعلام کردند. در تجمع آرام خرم‌آباد مردم ضمن یادآوری اینکه شعار اشتباهی و شیشه شکستن ندارند، تأکید کردند که اجازه نمی‌دهند از تجمعات آن‌ها ضدانقلاب سوءاستفاده کند. مأموریت رسانه‌های معاند.

اما با وجود تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم در شهر‌های مختلف رسانه‌های ضدانقلاب به دنبال ماهی‌گرفتن از آب گل آلوده بودند و با بسته‌شدن آمدنیوز، مأموریت ساخت اخبار جعلی و تحریک مردم و به حاشیه‌کشاندن و بهره‌برداری سیاسی از تجمعات مردمی را رسانه ملکه، رادیو فردا و ایران اینترنشنال به عهده گرفته‌اند.

در واکنش به تنش‌زایی رسانه‌های معاند با بهره‌گیری از فضای مجازی، محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با بیان اینکه مدیریت اصلاح قیمت بنزین بر اساس قانون و کارشناسی‌های انجام شده توسط دولت محترم ابلاغ شده است، گفت: «مردم عزیز ما قطعاً خط خودشان را از تعداد اندکی از اخلالگرانی که با راهبندان یا حمله به برخی از اماکن ضدیت خودشان را با نظام و برنامه‌های مردم انجام می‌دهند، جدا خواهند کرد.»

برخورد قانونی با اخلالگران
بنا به تأکید وی هر رفتاری که موجب اخلال در نظم عمومی شود به موجب قانون جرم است و نیرو‌های نظامی و دستگاه قضایی وظیفه خود می‌دانند با افرادی که اخلال در نظم عمومی می‌کنند، طبق مقررات قانونی برخورد کنند.
منتظری تصریح کرد: «قطعاً مسئولان و مدیران کشور در جهت منافع مردم همان گونه که ابلاغ هم شده هر چه درآمد از این محل تأمین شود برای قشر متوسط و زیر متوسط جامعه به صورت «مساعدت» و «کمک» تأمین و تقدیم آن‌ها خواهد شد و به اخلالگرانی که قطعاً ریشه در خارج از کشور دارند- کما اینکه ما در این یکی دو روز شاهد بودیم جریانات معاند با نظام جمهوری اسلامی از فضای مجازی استفاده کرده و مردم را به خیال خام خودشان می‌خواهند تحریک کنند- اجازه این کار داده نخواهد شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار