کد خبر: 977695
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
سرويس سياسی جوان آنلاين: ما باید یک مجموعه‌ای را برای رفع یا کاهش اثرات نامطلوب تحریم‌ها داشته باشیم، کاهش اثر تحریم‌ها می‌تواند به آرامش مردم کمک کند.

غلامعلی جعفر‌زاده‌ایمن‌آبادی در گفتگو با خانه ملت با اشاره به لزوم تشکیل ستاد جنگ اقتصادی در مقابل تحریم‌های ضدایرانی گفت: اعتقاد دارم آنطور که باید و شاید در مورد جنگ اقتصادی خوب نتوانسته‌ایم گارد جنگی و دفاعی بگیریم. وقتی امریکا و دشمن مقابل ما در خزانه‌داری ستاد تشکیل می‌دهد و گروه مقابله با ایران ایجاد می‌کند و نیرو‌هایی را از مراکز مختلف حدود ۱۷۰نفر جمع می‌کند، اندیشکده تشکیل می‌دهد که امور ایران را لحظه به لحظه مطالعه و رصد کنند و این اطلاعات را به ترامپ انتقال دهند، این یک جنگ واقعی است و تنها مدل آن تغییر کرده است.
عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید براینکه باید باور داشته باشیم که دشمن جنگ تمام‌عیار اقتصادی را آغاز کرده است، مطرح کرد: در مقابله با جنگ اقتصادی نمی‌خواهیم بگوییم که در کشور هیچ کاری انجام نشده، اما می‌خواهم بگویم که هرکس هرکاری تشخیص داده انجام داده و منسجم و همگن نبود و فرماندهی هم واحد نداشته است. به شکل باید و شاید وزارت اقتصاد که هدف اصلی این جنگ است، برنامه‌ریزی ویژه ندارد و سایر وزارتخانه‌ها هم به صورت عادی کارشان را انجام می‌دهند و هدف‌گذاری مشخصی نداشته‌اند.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با اشاره به اینکه پذیرفتن یا نپذیرفتن FATF در ارتباط بین ایران با کشور‌ها و در مبادلات مالی و اقتصادی کشور تاثیرگذار است، مطرح کرد: اینکه مردم زیر فشار روانی نباشند، خوب است، اما نباید نسبت به این جنگ واقعی بی‌تفاوت بود.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها درباره ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی هشدار داده‌اند، ادامه داد: قطعاً اینکه بعضی جا‌ها ضربه خوردیم و خزانه خالی شد و با یک تغییر دلار مشکلات اقتصادی به وجود آمد، نشان‌دهنده این بود که ما آمادگی نداشتیم. به رغم اینکه سیستم اطلاعاتی ما می‌تواند هشدار‌های لازم را برای تحریم‌های بعدی بدهد، ما آمادگی لازم را نداریم و در مورد این اقدامات منفعل عمل می‌کنیم.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با بیان اینکه اثرات تحریمی در درازمدت خود را نشان می‌دهد، تأکید کرد: تحریم اثرات نامطلوب و بسیار بدی دارد، ما باید یک مجموعه‌ای را برای رفع یا کاهش اثرات تحریم‌ها داشته باشیم، کاهش اثر تحریم‌ها هم می‌تواند در جای خودش مؤثر باشد و به آرامش مردم کمک کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار