کد خبر: 977643
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
بمنظور گسترش همگانی و به همت هیات هاکی استان سیستان و بلوچستان:
یک دوره مربیگری درجه ۳ هاکی ویژه بانوان روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸ در زاهدان به پایان رسید.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: این دوره ۶ روزه که بمناسبت گرامیداشت هفته وحدت در راستای دانش افزایی و آگاهی آکادمیک بانوان علاقمند به ورزش هاکی کشور باحضور مهندس نیلوفر عبدی ازمربیان باتجربه و برجسته هاکی کشور و سرمربی تیم ملی هاکی بانوان دربازی‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا در تایلند بعنوان مدرس توانمند این دوره و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد و شرکت کنندگان بصورت تئوری و عملی باسرفصل‌های «آموزش مهارت‌های پایه و اجرا- پیش تاکتیکها- ساختار سیستم‌های پایه دفاعی و حمله- آموزش دروازه بانی- استعدادیابی و طریقه اندازه گیری شاخص‌ها و فاکتور‌های آمادگی جسمانی همچون چابکی. تعادل. انعطاف پذیری و توان و سرعت در ورزش هاکی» آشنا شده و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند. در پایان روز گذشته آزمون‌های عملی و تئوری انجام شد.
دکتر امیر حسن زاده کیخواه رییس هیات هاکی استان ضمن ابراز رضایت از سطح کمی و کیفی برگزاری این دوره و روند رو به رشد و خیز هاکی در سطح استان اظهار داشت: به لطف مربیان زحمتکش و علاقه‌مند این خطه کویری، ورزش جزئی از زندگی جوانان این منطقه به ویژه بانوان و دختران شده است و ورزش هاکی از جمله رشته‌هایی است که به دلمشغولی دختران خطه قهرمان خیز سیستان و بلوچستان تبدیل شده است.

افسانه اردیش نایب رئیس بانوان هاکی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: برای میل به اهداف گسترشی و قهرمانی هاکی برای نخستین بار کلاس آموزش مربیگری را در سطح استان برگزار کردیم که ۱۵ شرکت کننده از زابل و زاهدان در این دوره حضور پیدا کردند و با اینکه اعلام کرده بودیم که ورودیه‌ای از مربیان نمی‌گیریم و همه چیز را رایگان است، اما باز استقبال چندانی از دوره نشد، علی ایحال با حمایت مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان آقای ادهم کرد زابلی تصمیم گرفته ایم هاکی بانوان را راه اندازی کنیم و در این راه نیازمند پشتیبانی فدراسیون هاکی هستیم، کار تدریس کلاس بر عهده نیلوفر عبدی سرمربی تیم ملی بود که معلومات و اطلاعات عالی را در اختیار مربیان ما گذرانده اند.

گفتنی است: خبر‌های رسیده از سیستان و بلوچستان حاکی از آن است که برای نخستین بار در ورزش هاکی بانوان استان، پایه ریزی شده و دختران این منطقه قصد دارند در مسابقات لیگ قهرمانی کشور در رده امید شرکت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار