کد خبر: 977622
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
گفت و گوی "جوان آنلاین" با عضو هیات ریاست فدراسیون کبدی
تیم ملی کبدی نوجوانان ایران در حالی در نخستین مسابقات کبدی جهان توانست بر سکوی قهرمانی بایستد که تلاش زیادی برای المپیکی شدن این رشته دارد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دکتر رحیمی شیخ عضو هیات رییس فدراسیون کبدی در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان گفت: برگزاری این رویداد با تلاش بسیار زیاد عوامل فدراسیون کبدی اتفاق افتاده و با همکاری سایر دست اندرکاران این موفقیت به دست آمد. امیدوارم فدراسیون کبدی بتواند گام‌های بعدی را با موفقیت بردارد. تلاشی که در فدراسیون کبدی صورت گرفت به این نقطه رسیدیم که بازهم می‌توانیم شاهد برگزاری مسابقات بین المللی در این سطح باشیم.
 
رحیمی شیخ: ایران برای المپیکی شدن تلاش زیادی می‌کند
وی افزود: یکی از موارد خوب این مسابقات جهانی شدن این رشته است. حضور دو تیم اوگاندا و کنیا از قاره افریقا و دانمارک از اروپا و ۱۲ کشور اسیایی از جمله عراق و ترکمنستان در مسابقات جوانان جهان حاکی از آن است که این مسابقات را به صورت عادلانه برگزار کردیم و در راه المپیکی شدن ایران نقش بسزایی را ایفا می‌کند و با تلاش‌هایی که دارد می‌خواهد کبدی را در المپیک درخشان کند. بی شک در صورتی که فدراسیون جهانی کبدی، میزبانی جام باشگاه‌های جهان را به ایران بدهد وزارت ورزش بیش از پیش باید حمایت بیشتری از این رشته داشته باشد.
دکتر رحیمی شیخ درباره قهرمانی نوجوانان ایران خاطر نشان کرد: خدا را شکر این قهرمان مصادف شد با ولادت رسول اکرم (ص) و خوشحالی ما را دو چندان کرد. یکی از اتفاقات مهم این مسابقات این بود که تیم قدرتمند پاکستان که یکی از مدعیان قهرمانی بود از تیم کنیا که چهار سال است کارش را شروع کرده شکست خورد. حضور کنیا در فینال نشان دهنده رشد این رشته در قاره آفریقاست. حضور ۱۴ تیم از سه قاره مختلف در مسابقات جوانان جهان در ایران اتفاق مبارک است که هندی‌ها در دیپلماسی ورزش کبدی هم کم آورده اند و بعد از این دنیا نگاه ویژه‌ای به کبدی ایران خواهد داشت. اینکه هند به مسابقات کبدی جوانان جهان نیامده من فکر می‌کنم که دچار مشکلات داخلی هستند و از طرفی آن‌ها هنوزهم از جاکارتا بدجوری زخم و عصبانی اند، چون ایران به سلطه هندی‌ها بر کبدی جهان پایان داد.
عضو هیات رییس فدراسیون کبدی در ادامه افزود: بیش از این بار‌ها گفته ام که دنبال این هستیم که مقرر کنفدراسیون کبدی آسیا اگر به ایران منتقل شود و در این صورت اولین ورزشی هستیم که برای همیشه مقر یک کنفدراسیون مهم به ایران منتقل می‌کنیم و کمیته المپیک باید از فدراسیون کبدی برای این امر مهم حمایت کند. چرا که این کار بعد بین المللی دارد و توجهات زیادی را نیازمند است.
 
رحیمی شیخ: ایران برای المپیکی شدن تلاش زیادی می‌کند
وی اظهار داشت: نشان دادیم که علاوه بر کسب قهرمانی در آسیا می‌توانیم در مدیریت هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم. کبدی برنامه‌های زیادی برای آینده دارد و امیدواریم باعث بهترین اتفاق‌ها باشیم. ما تلاش داریم تا بتوانیم عنوان میزبانی بازی‌های جام جهانی بزرگسالان را به دست بیاوریم. خوشبختانه حمایت‌ها از این تصمیم وجود دارد. من مطمئن هستم که ما می‌توانیم روزی المپیک شویم و مدال‌های طلای خود را در آن بازی‌ها به ثبت برسانیم. توقعی که از تیم ملی کبدی ایجاد شده کاملا منطقی است. این اتفاق برای فوتبال و والیبال هم می‌افتد. دو مدال طلای جهانی برای کبدی توقعات را بالا برد و ما هم سعی می‌کنیم بهترین استفاده را ببریم و توقع منطقی از کبدی را به واقعیت تبدیل کنیم.
 
رحیمی شیخ: ایران برای المپیکی شدن تلاش زیادی می‌کند
 
رحیمی شیخ: ایران برای المپیکی شدن تلاش زیادی می‌کند
 
رحیمی شیخ: ایران برای المپیکی شدن تلاش زیادی می‌کند
 
رحیمی شیخ: ایران برای المپیکی شدن تلاش زیادی می‌کند
 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار