کد خبر: 977556
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
پس از دو روز تبادل آتش بین گروه‌های مقاومت غزه و رژیم صهیونیستی، مقامات تل‌آویو بار دیگر در مقابل باران موشکی فلسطینی‌ها تاب نیاوردند و مجبور شدند به آتش بس تن دهند؛ اقدامی که رسانه‌های صهیونیستی آن را نشانه دیگری از شکست‌های نتانیاهو در برابر فلسطین عنوان کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: درحالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ماجراجویی جدید در نوار غزه، به دنبال اهداف سیاسی برای باقی ماندن در قدرت بود، اما این بارهم نتوانست کاری از پیش ببرد و پس از شلیک صد‌ها راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی، در نهایت تسلیم گروه‌های مقاومت شد و تن به آتش‌بس داد. شبکه الجزیره روز پنج شنبه به نقل از برخی منابع اعلام کرد که جنبش جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی بنا به درخواست مصر با برقراری آتش‌بس موافقت کرده‌اند.

روزنامه الحدث به نقل از سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نوشت پس از آنکه رژیم صهیونیستی تسلیم شرایط مقاومت فلسطین شد، توافق آتش‌بس به مرحله اجرا درآمد. این مقام فلسطینی تأکید کرد: «با ایستادگی مقاومت اسلامی فلسطین در مقابل متجاوزان صهیونیستی و در هم شکسته شدن هیبت نتانیاهو، در نهایت توافق آتش‌بس اجرا شد».

سخنگوی مرکز فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام پایان عملیات نظامی این رژیم علیه مقاومت در غزه، اعلام کرد با گروه جهاد اسلامی به توافقی برای آتش‌بس رسیده و این توافق برقرار شده است. شروع حملات جدید اسرائیل به غزه و تن دادن به آتش بس، موجی از انتقادات را در داخل اسرائیل به همراه داشته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به تحولات اخیر در غزه اعلام کردند: «نتانیاهو از آقای امنیت به آقای شکست تبدیل شده است». این رسانه‌ها از شکست ماجراجویی جدید نتانیاهو در غزه خبر دادند و با اشاره به اینکه اسرائیل دستاوردی از این اقدامات نداشته است، اعلام کردند: «این درگیری هم مانند موارد قبلی نفعی برای اسرائیل نداشت». رسانه‌های رژیم صهیونیستی در ادامه اذعان کردند: «اسرائیل تمایلی برای ورود به جنگ آتی ندارد و باید همه تلاش خود را برای ممانعت از وقوع آن به کار گیرد. اسرائیل تاوان سنگینی در جنگ آتی با ایران و متحدانش در منطقه خواهد پرداخت و نمی‌تواند در آن پیروز شود». تن دادن رژیم صهیونیستی به آتش‌بس‌های پی‌درپی در مقابل گروه‌های مقاومت در غزه نشان می‌دهد که این رژیم به شدت متزلزل شده است. به گزارش شبکه المیادین، بنا بر آمار ارتش رژیم صهیونیستی، طی دو روز درگیری، بیش از ۳۶۰ راکت به اسرائیل شلیک شد. بر اثر شلیک این راکت‌ها، سه اسرائیلی زخمی شدند و ده‌ها نفر در مسیر رسیدن به پناهگاه‌ها آسیب جزئی دیدند. مقامات تل‌آویو اعلام کرده بودند که بیش از یک میلیون نفر از صهیونیست‌ها از ترس حملات موشکی مقاومت به پناهگاه‌ها فرار کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار