کد خبر: 977487
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:
بهرام سبحانی گفت :هم اکنون تنها یک بانک چینی برای نقل و انتقالات ارز با تجار ایرانی همکاری دارد که پاسخگوی نیاز فعالان اقتصادی طرفین نیست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان درخصوص بررسی فرصت‌های تجاری با هیات اعزامی استان یونن چین گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌های تجارت با کشور چین، انتقال ارز است.

بهرام سبحانی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های درازمدت دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد و بازرگانی اظهار داشت: هم اکنون تنها یک بانک چینی برای نقل و انتقالات ارز با تجار ایرانی همکاری دارد که پاسخگوی نیاز فعالان اقتصادی طرفین نیست؛ از این رو بانک مرکزی ایران در حال مذاکره با مقامات کشور چین برای رفع این مشکل است.

در ادامه این نشست، لیو کیلین (LIU Qilin)، رئیس سازمان توسعه تجارت بین‌الملل استان یونن و سرپرست هیات اعزامی ضمن معرفی استان یونن، به تبیین شرایط اقتصادی و پتانسیل‌های این استان جنوبی چین پرداخت و گفت: در حال حاضر بیشترین واردات چین از ایران شامل کالاهایی همچون فرش ماشینی و دستباف، صنایع غذایی، خشکبار، زعفران، خرما و انواع صنایع دستی است.

وی مهم‌ترین دلایل سفر هیات تجاری استان یونن به اصفهان را گسترش روابط تجاری، توسعه گردشگری طرفین و دعوت از فعالان اقتصادی اصفهان برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی یونن برشمرد و گفت: استان یونن چین همچنین آمادگی انتقال تجربیات و دانش فنی درزمینه تولید انرژی‌های پاک و پذیرش دانشجو در این زمینه را داراست.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر