کد خبر: 977291
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد:
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۹۱ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع شهرستان پارس‌آباد برداشت می شود.

به گزارش خبرنگاران جوان آنلاین از اردبیل، حسن نظیفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال هزار و ۸۳۰ هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت چغندر قند رفته است، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی چغندر قند از کشاورزان منطقه توسط کارخانه قند شرکت کشت و صنعت مغان آغاز شده بطوریکه تاکنون حدود ۳۰ هزار تن چغندر قند استحصالی به کارخانه قند مغان وارد شده و عملیات فنی بر روی آن در حال انجام است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد کشت و برداشت مکانیزه و ماشینی چغندر قند در منطقه مغان را یادآور شد و گفت: چغندر قند گیاهی است که با طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی و خاک سازگار بوده و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و بخش مهمی از اشتغال مردم منطقه مربوط به کاشت، برداشت و فرآوری این محصول اختصاص دارد.

نظیفی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با توسعه کشت چغندر قند در منطقه و تامین بخشی از نیاز کشور به شکر و محصولات جانبی، گامی مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

وی یادآور شد: کشت چغندر قند پاییزه به دلیل پایین بودن هزینه تولید، مصرف کم آب و امکان کشت دوم پس از برداشت آن، برای کشاورزان منطقه توصیه می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: کشت چغندر قند از دیرباز در دشت مغان رواج داشته و به علت کشت گسترده این محصول در منطقه، یک واحد کارخانه قند در مجتمع کشت و صنعت مغان احداث شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر