کد خبر: 977251
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای وضعیت اضطرار ملی در قبال جمهوری اسلامی ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.
سرویس بین الملل جوان آ‌نلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که وضعیت اضطرار ملی علیه ایران به مدت یک سال دیگر تمدید شده است.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور وقت آمریکا در روز ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ میلادی با صدور فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰، وضعیت اضطراری در قبال ایران اعلام کرده است.

این بیانیه افزود: روابط ما با ایران هنوز عادی نشده است و روند اجرای توافقنامه ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱ با تهران همچنان ادامه دارد. به همین دلیل، وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ میلادی و اقدامات اتخاذ شده برای رسیدگی به این وضعیت اضطراری همچنان باید تا بعد از ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی ادامه یابد.

کاخ سفید در این بیانیه اشاره کرده است که وضعیت اضطراری فعلی که بر اساس فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ علیه ایران اعمال شده با وضعیت اضطراری دیگری که به موجب فرمان ۱۲۹۵۷ از تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۹۵ میلادی علیه تهران وضع شده، تفاوت دارد. اقدام جدید کاخ سفید با تمدید وضعیت اضطراری که ۱۲ مارس اجرایی شده، فرق دارد.

جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا فرمان اجرایی ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ را ده روز پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران صادر کرده است. به موجب این فرمان، کلیه دارایی‌های ایران در خاک آمریکا توقیف می‌شود.

فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ نیز از ۱۵ مارس ۱۹۹۵ میلادی توسط دولت بیل کلینتون در خصوص منع معاملات نفتی ایران صادر شده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار