کد خبر: 977214
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
دو مرد فریبکار که با اجاره کردن یک نمایشگاه، خودرو‌های امانتی مردم را به صورت قولنامه‌ای به فروش رسانده و پول میلیاردی به جیب زده بودند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۲۵ فروردین‌ماه امسال بود که زنی میانسال وارد دادسرای ناحیه شش تهران شد و ماجرای یک کلاهبرداری را مطرح کرد. او گفت که صاحب یک نمایشگاه، خودرویی را که او برای فروش در آنجا به امانت گذاشته بود به قیمت پایین‌تر از بازار فروخته که از او شکایت دارد. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه‌سوم پلیس‌آگاهی قرار گرفت. زن میانسال در توضیح بیشتر شکایت خود گفت: من یک خودروی رنوکلیوس داشتم که آن را برای فروش به نمایشگاهی در خیابان مطهری بردم. صاحب نمایشگاه مردی ۴۰‌ساله بود که خودش را یاسر معرفی کرد و گفت که می‌تواند ماشینم را به قیمت بالاتر از نرخ بازار به فروش برساند که قبول کردم و ماشین و اسناد آن را به یاسر سپردم و منتظر ماندم خودرو را فروخته و پول آن را به من برساند. زن میانسال ادامه داد: مدتی از سپردن خودرو گذشت، اما خبری از فروش آن نشد و یاسر هم مدام امروز و فردا کرد تا اینکه متوجه شدم ماشینم را به صورت قولنامه‌ای به قیمت ۵۰۰‌میلیون تومان یعنی کمتر از نرخ بازار فروخته و فراری شده است.

در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد که شکایت‌های مشابهی به پلیس گزارش شده‌است. بررسی‌شکایت‌ها هم حکایت از این داشت که متهم به همان شیوه از فروشندگان خودرو‌های گرانقیمت کلاهبرداری کرده‌است. تحقیقات میدانی پلیس هم نشان داد که یاسر با همدستی دوستش حامد نمایشگاهی در خیابان مطهری اجاره کرده‌است و خودرو‌های امانتی را با وعده فروش به قیمت بالاتر به صورت قولنامه‌ای به قیمت پایینی فروخته و پول آن را که یک و نیم میلیارد تومان بود به جیب زده و سپس متواری شده‌اند.

صاحب نمایشگاه وقتی مورد تحقیق پلیس قرار گرفت، گفت: مدتی قبل مغازه‌ام را به مردی به نام حامد اجاره دادم. حامد هم مغازه‌ام را برای دایر کردن نمایشگاه خودرو اجاره کرده‌بود و از کلاهبرداری او خبری ندارم.

تحقیقات برای شناسایی و بازداشت دو متهم در جریان بود تا اینکه کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه حامد را حوالی خیابان مطهری شناسایی و ۱۹‌آبان‌ماه او را بازداشت کنند. حامد در اولین بازجویی‌ها به کلاهبرداری اعتراف کرد و همدستش یاسر را هم به پلیس معرفی کرد. بررسی‌های پلیس برای بازداشت یاسر در جریان بود که مشخص شد او به شهرستان ماکو در غرب کشور گریخته‌است، بنابراین کارآگاهان با در دست داشتن نیابت قضایی راهی آن شهر شدند و یاسر را هم بازداشت کردند.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه‌سوم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: دو متهم در جریان تحقیقات به کلاهبرداری از فروشندگان خودرو اعتراف کردند و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر آن‌ها در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار