کد خبر: 977162
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
انتشار تصاویر قابل تأمل از سفر روحانی به کرمان
در تازه‌ترین تصاویر منتشر شده از سفر رئیس جمهور به استان کرمان، مهدی جهانگیری که از متهمین فساد اقتصادی است و پرونده مفتوح در دادسرای تهران دارد در حلقه نزدیکان رئیس جمهور قرار گرفته است.
سروسی سیاسی جوان آنلاین: اواسط مهرماه سال ۱۳۹۶ بود که خبر بازداشت برادر معاون اول رئیس جمهور مهدی جهانگیری از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد.

خبری که حتی اسحاق جهانگیری هم به آن واکنش نشان داد و در فضای مجازی اعلام کرد که اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرش ندارد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه برادرش هیچ‌گونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد ابراز امیدواری کرد که این جریان یک سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود.

پس از انتشار این خبر در تاریخ ۱۶ مهر حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره بازداشت برادر اسحاق جهانگیری گفت: اصل پرونده در استان کرمان تشکیل شده است، اما به‌دلیل اینکه پرونده به‌تازگی تشکیل شده است از بیان جزئیات آن معذورم. این فرد فعلاً بازداشت است و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

پس از این اظهارنظر در تاریخ ۲۳ مهرماه، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در پاسخ به سوال یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه مهدی جهانگیری همچنان در بازداشت است یا برای وی وثیقه صادر شده، اظهار کرد: متهم همچنان در بازداشت به سر می‌برد و وثیقه‌ای صادر نشده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: پرونده در حال طی مراحل تحقیقات و مستندسازی مدارک است.

اما ۱۳ آذرماه رئیس‌کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد که مهدی جهانگیری به همراه پرونده به تهران منتقل شده است.

یدالله موحد در خصوص علت انتقال گفت: پرونده تخلف مالی مهدی جهانگیری در استان کرمان عدم صلاحیت خورده و سایر متهمان پرونده به همراه مهدی جهانگیری با پرواز به تهران منتقل شده‌اند.

اما بعد در تاریخ ۲۰ اسفند سال ۹۶ جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب وقت تهران در سی‌امین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران با اشاره به آخرین اخبار پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور گفت: تحقیقات در پرونده مهدی جهانگیری ادامه دارد و نامبرده هفته گذشته با تودیع وثیقه آزاد شده است. هرچند در آن خبر جعفری دولت آبادی درخصوص مقدار وثیقه سپرده شده برای جهانگیری سخنی نگفته بود.

پس از گذشت بیش از ۱۷ ماه در تاریخ ۲۲ مرداد امسال بود که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده برادر معاون اول رییس جمهور (مهدی جهانگیری) گفت: این پرونده در مرحله دادسرا است و قرار شده روند رسیدگی به آن تسریع شود چرا که قدری کند بوده است و بزودی در دادسرا تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

در تاریخ ۱۹ آبان ماه بود که جلسه هیأت مدیره بانک گردشگری (شرکت سهامی عام) در محل قانونی بانک تشکیل و استعفای مهدی جهانگیری از عضویت در هیأت مدیره بانک گردشگری مورد پذیرش قرار گرفته و این فرد از این سمت کناره گیری کرد.

حالا در تازه‌ترین تصاویر منتشر شده از سفر رئیس جمهور به استان کرمان، مهدی جهانگیری که از متهمین فساد اقتصادی است و پرونده مفتوح در دادسرای تهران دارد در حلقه نزدیکان رئیس جمهور قرار گرفته است.

براساس تصاویر منتشر شده مهدی جهانگیری در افتتاح پروژه‌های استان کرمان، همچنین در بازدید‌های انجام شده و در زمان سخنرانی رئیس جمهور در نزدیک‌ترین نقطه به روحانی حضور داشته است.
 
حضور یک متهم اقتصادی در حلقه نزدیکان رئیس جمهور +تصاویر
 
حضور یک متهم اقتصادی در حلقه نزدیکان رئیس جمهور +تصاویر
 
حضور یک متهم اقتصادی در حلقه نزدیکان رئیس جمهور +عکس
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شیرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
عجبب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
شیرعلی جان !!!عجب به تعجب شماست که هنوز این جماعت را نشناختی !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
شرم بر شما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار